Jump to content

Ska jag slå till? Mustang 1966 HT 351W


Rvacchi

Recommended Posts

Om man börjar summera vad delarna kostar och vad en bil i hyggligt skick kostar kommer man nog snabbt upp till 140'.

Det står inget om utväxlingen i bakaxeln men resten av grejorna skvallrar om att det är något i stil med 3.50 eller högre.

Mitt intryck är att bilen är byggd mer som en rödljusracer än en långfärdsbil.

Link to comment
Share on other sites

Men Janne då - man köper väl inte en Mustang för att fisa runt på långfärder? ;)

Men helt klart, ska du skaffa/sätta ihop/få bra snurr på en 351W, en stor Ford Toploader samt en vettig 9-tummare så har vi tuggat i oss en bra bit av den summan. Är sen bilen som det beskrivs så är det väl inget som hindrar att iaf kolla upp bilen eller köpa heller för den delen.

Link to comment
Share on other sites

Men Janne då - man köper väl inte en Mustang för att fisa runt på långfärder? ;)

Jodå...;)

48 mil på en dag har varit årets längsta dagstripp :)

Ställde farthållaren på 120 och drog E6:an från Norge och hem, då är det gött att inte ha motorn snurrande på 4500 rpm hela vägen.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jag vill bara göra ett inlägg i ämnet, mint condition finns inte som utryck för en kraftigt ombyggd Mustang

som denna, används egentligen bara i original renoverings sammanhang, men jag kan se att den verkar

bra och redigt ombyggd.

Skall sanningen fram så var jag ganska sugen på just denna Musse, men som vanligt blir det jobb med att

sälja det man har, pengar måste ju fram om man så säger.

Jag tvekar inte att åka långt även om varvet är högt och ljudet hårt, f-n man måste njuta av sången,

släng ur stereon, CD, usb, mp3 och ta in sången i V8an:cool:.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...