Jump to content

oljedropp mellan motor och automaten.


musse-94

Recommended Posts

En mek jag anlitar ibland hade använt ett medel som heter "Omega nånting"...hade kört det i samband med oljebyten i V70 och det hade funkat varje gång - vet inte hur många ggr han använt det, men jag tänker iaf testa på min V70. Finns enligt uppgift på Mekonomen....

Wynns kostar 170:- och Omega 917 kostar 399:-

mvh

Classe

Ändrade %s av %s (%s)
tillagd info
Link to comment
Share on other sites

mEN hALLÅ !

Kan man inte gå på orsaken i stället?

Nu kommer tips på att minska verkan. Kan det finnas nåt sätt att gå till roten på det onda?

Link to comment
Share on other sites

mEN hALLÅ !

Kan man inte gå på orsaken i stället?

Nu kommer tips på att minska verkan. Kan det finnas nåt sätt att gå till roten på det onda?

Antagligen beror det på att den bakre tätningen på vevaxeln läcker. Botemedlet är att plocka ur motorn och byta, den går inte att byta på plats. Rätt stor operation, så mitt inlägg var en billig genväg som kan funka, 200:- för en No-Leak kontra xx antal timmars mekande kan vara värt en test.

Link to comment
Share on other sites

Het på gröten , pyttsade i ATP AT205 från Åberg i Högdalen , kör bara ca 200 mil om år , kan va överkurs att lyfta ur motorn för operation , dels är man en glad pensjo utan mekagarage ....Meeen nästa år då blir det lönehöjning med 50 bagis då kanske Grufman får jobb.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 4 months later...

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...