musse-94 Posted September 17, 2012 Report Share Posted September 17, 2012 Finns det nåt bra tätmedel att pyttsa i motoroljan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ Posted September 17, 2012 Report Share Posted September 17, 2012 Det enda jag har testat på gamla bilar som har någon verkan är : http://www.76olja.nu/noleak.htmMycket är bara skit men det här är värt ett försök.Funkar faktiskt också på läckande garagedomkrafter... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools Posted September 17, 2012 Report Share Posted September 17, 2012 Hej!Kollade på deras hemsida under återförsäljare, men det fanns inget där. Var kanman köpa detta i Sverige?Mvh.P-O Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin Posted September 17, 2012 Report Share Posted September 17, 2012 Hansen racing för ju det märket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
musse-94 Posted September 18, 2012 Author Report Share Posted September 18, 2012 Hansen racing för ju det märket.Tack för tipsen . Ringde Hansen racing men de hade slutat fört 76 oljan No Leak , hade Vynn´s i stället . Kan det vara lika bra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fast66 Posted September 18, 2012 Report Share Posted September 18, 2012 (edited) En mek jag anlitar ibland hade använt ett medel som heter "Omega nånting"...hade kört det i samband med oljebyten i V70 och det hade funkat varje gång - vet inte hur många ggr han använt det, men jag tänker iaf testa på min V70. Finns enligt uppgift på Mekonomen....Wynns kostar 170:- och Omega 917 kostar 399:- mvhClasse Edited September 18, 2012 by fast66 tillagd info Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ Posted September 18, 2012 Report Share Posted September 18, 2012 Jag har köpt No-Leak i den lokala tillbehörsaffären, jag tror det finns på ganska många ställen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 20, 2012 Report Share Posted September 20, 2012 mEN hALLÅ !Kan man inte gå på orsaken i stället? Nu kommer tips på att minska verkan. Kan det finnas nåt sätt att gå till roten på det onda? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ Posted September 20, 2012 Report Share Posted September 20, 2012 mEN hALLÅ !Kan man inte gå på orsaken i stället? Nu kommer tips på att minska verkan. Kan det finnas nåt sätt att gå till roten på det onda?Antagligen beror det på att den bakre tätningen på vevaxeln läcker. Botemedlet är att plocka ur motorn och byta, den går inte att byta på plats. Rätt stor operation, så mitt inlägg var en billig genväg som kan funka, 200:- för en No-Leak kontra xx antal timmars mekande kan vara värt en test. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
musse-94 Posted September 20, 2012 Author Report Share Posted September 20, 2012 Het på gröten , pyttsade i ATP AT205 från Åberg i Högdalen , kör bara ca 200 mil om år , kan va överkurs att lyfta ur motorn för operation , dels är man en glad pensjo utan mekagarage ....Meeen nästa år då blir det lönehöjning med 50 bagis då kanske Grufman får jobb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
musse-94 Posted May 17, 2013 Author Report Share Posted May 17, 2013 Verkat ha funkat med ATP AT205 , iaf. ser det torrt ut nu , man tackar för alla svar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
musse-94 Posted September 20, 2013 Author Report Share Posted September 20, 2013 Kört ett år nu oocchh fortfarande inte en oljedroppe i sikte , tra la la ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.