Jump to content

Köp tips -99 cab


Fanta

Recommended Posts

Hej

Kollar på en -99 cab hos en bilhandlare i GBG, köp tips mottages tack? Jag har såklart provkört den och går fint i motor/låda. Aut med V8 och svart cab, "bilhandlaren" känns oseriös men har funnits flera år i GBG, men känner mig osäkert pga av handlaren

Negativa saker på bilen:

ingen dokument på bilen förutom senaste besiktning

endast 1 nyckel + fjärr (vad kostar det att beställa ny nyckel + fjärrkontroll?)

elhissar helt döda, på båda sidorna, kan det vara säkring/relä eller vad tror ni?

bes. 2012-07 men måste besiktigas 2012-08 till 2012-12

hur vet jag om trippmätaren visar km eller miles?

tror det är det stora ljudpaketet i bilen

Kan man söka info på nätet gällande bilen på chassinummer?

Bilen säljs till bra pris men vem f*n köper en cab i Oktober :)

Link to comment
Share on other sites

Tackar

Det låter sjukt långt för en -99a !

Men jag tog en Carfax på denna och de 3 första åren är det en firma som ägt den (kanske uthyrning?) När den kom till Sverige hade den gått 13 000miles och nu 6år senare 15 000mile totalt

Det skall vara 131 000miles när den om till Sverige och inget annat

Link to comment
Share on other sites

1 mile = 1.6 km inte 1.6 mil

15000 miles X 1.6 km är lika med 24000 km = 2400 mil ni räknar fel fel

Hej

Men bilen kan inte ha gått 2400mil, något som inte stämmer....

Om vi börjar med Carfax så är det registrerat den 2006-02 1 månad innan den blev skeppad till Sverige:

131 814 mile, vilket blir 212 134 km dvs 21 000mil, eller hur?

Då borde mätaren stå på 150 000miles nu och inte 15 000miles, måste kolla upp detta, men om det är 150 000miles så låter det sjukt mycket för en Musse eller hur?

Är det inte bättre att köpa en finare bil med en gång istället för att slippa allt huvudbry!! Det hade jag gjort i varje fall!!

Du har såklart en poäng där men det är pengarna som styr och Mustanger till salu i den prisklassen växer inte på träd

Tackar, jag tog en Carfax på denna bil, klockren, fanns tex USA rapport med service/miles angiven, nu förstår jag varför säljaren inte har några dokument på bilen. Den har gåt ca 15 000miles/år vilket är 2 400mil/år vilket stämmer om den nu har gått 150 000miles

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...