Jump to content

Mach1 rullande projekt


Anders Lindström

Recommended Posts

Det där kallar jag garage. Så ska det se ut:D Ytan räcker säkert till. Men ta inte in någon skottkärra

gräsklippare eller annan bråte att trängas med. Men du får nog lägga på ett kol för snön kan komma snart.

Hur blir inredningen ? billyft ? Lycka till med bygget .

Jo jag oroar mig allt för snön.. men med lite tur har jag tak uppe inom 14 dagar :rolleyes: . Det kommer att bli lite gräsklippare, traktor o sånt i garaget åxå meeen dessa får stå tät i nått hörn :P .Jag ska sätta in en tvåpelarlyft men har ännu ej köpt någon. Frågan är om jag ska hitta en begagnad "bra" lyft eller köpa en billigare "kinalyft"? Det lutar åt en beg mer gedingen om jag finner någon vettig.

Bänkar å verktygstavlor m m ska åxå upp å det är lika bra att göra det direkt för annars blir det aldrig av om jag känner mig själv rätt :angel: . Sen får det nog bli fåtölj, braskamin å kylskåp åxå..... ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 160
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Nu drar det ihop sig till hopskruvning å mappning av sprutet :P . Åker till Pär på Enginekit racing på tisdag om inget oförutsett inträffar. Jah har pluggat XFI mappning en del och det ska bli mycket intressant detta. Fick lite Mach1 abstinens idag så jag åkte till grannen å hälsade på pärlan ;)

post-7033-144839232343_thumb.jpg

Mappningen kommer säkert att fortsätta när motorn är i bilen men då borde sprutet i a f vara i rätt "ball park" . e85 mappning blir det åxå deff! Kan inte riktigt släppa tanken på att prova att åka på e85 :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Hur går det här då? :)

Har stött på problem... Ventilfjärdarna bottnar nästan :mad: . Hade som sämst 0.01 tum till Coil Bind. Jag gissar att man satt på "fel" färdigmonterade toppar. Dessa skulle nog högsta klara lyft på 0.550 och min rullkam lyfter 0.600.

post-7033-144839250175_thumb.jpg

post-7033-144839250184_thumb.jpg

Vi håller på att reda ut detta med Ford via Hansen racing. (Skönt att motorn har svensk garanti o s v)

post-7033-14483925019_thumb.jpg

I övrigt verkar det vara rejäla grejjor.

Pär på Enginekit racing hjälper mig så får vi bara rätt grejjor å en tillräckligt stor summa som plåster så är det bara att dynoköra sedan. :P

Tur att Pär tyckte att vi skulle lyfta på kåpor å tråg för att se att allt var iordning INNAN vi körde igång... Återkommer med mer info när röken skingrat sig.

Link to comment
Share on other sites

Känns som du är i trygga händer, ivrig som de flesta är hade man bara startat :) Ska bli intressant att se vad den presterar, främst sprutet :)

Jo Stefan det känns tryggt med Pär :) . Jag är åxå mycket nyfiken på sprutet. Smånervöst innan man fått det att funka o s v .. :rolleyes:

Lite surt när man får en ny motor, men tur i oturen att ni kollade. Hoppas det löser sig snabbt, våren närmar sig med stormsteg.:P

Våren närmar sig enl kalendern men vi fick dryga decimetern snö söndagnatt, Micke :P . Det får bli motorbyte och inget mer på Mach1an får ta resten erftervart eller nästa vinter. Vill ju åka åxå! C6an får vara kvar till vintern då tror jag det blir en 4R70W med Baumann optishift. Skönt med lockup converter då kan man ju åka med 4 000varvs stall :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Micke, jag blev sugen på manuell men med en del krångel OCH ny reg/typ besiktning hägrande så får det nog bli automat...:P

Jag såg det, man ska reg. bes för allt möjligt skit.:roll:

Men det blir nog kul med den motorn ändå.:P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Äntligen är motorn dynokörd!

Den som väntar på nått gott.väntar ofta för länge (?) ;)

Med bensin gav den 541 hp och 535 lb ft (725 Nm) och med e85 gav den 551 hp och 545 lb ft ( 738 Nm) Jag är nöjd med det resultatet .:thumbup:

Med högre kompression (10.5 : 1 har jag nu) och med kam anpassad för insprut (och e85) så tror jag att skillnaden mellan bensin och e85 varit större. Jag funderar på en turbo i framtiden....

/Anders ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...