Jump to content

Mach1 rullande projekt


Anders Lindström

Recommended Posts

Nu är gamla clevelanden ute ur bilen

post-7033-144839307064_thumb.jpg

"Winsorn" är smäckrare än clevelanden och tack vare att trottelhuset är en tum lägre än en förgasare har jag goda möjligheter att få igen huven trots super viktor insuget ;)

Nu ska automaten renoveras å preppas. Pär tror att det kan gå att fixa på två veckor å det håller jag tummarna för :thumbup:

Som tidsmål har jag satt senast till Power Big meet ska bilen vara färdig så... det finns ingen anledning att ta det lugnt... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 160
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Här går det sakta men långsamt (?).... Mycket kringom jobb är klara men tiden rusar fram :P

Har fått ihop motor å låda å börjat lyfta ned paketet

post-7033-144839327939_thumb.jpg

Testade headderserna utanför motorrummet....

post-7033-144839327954_thumb.jpg

...hoppas att dom passar i motorrummet åxå... Bult on verkar ju tyvärr ibland betyda kap å svets...:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
Jäklar vad snyggt, Bult on? Bygg om heter det, i vilket fall så blir det säkert kanon.:cool:

Jag har funderat på "bult on" översättning... helt säker på att du har rätt i att det betyder BYGG OM, Lars ;)

Det där ser kanonfint ut hoppas du använder skohorn/:thumbup:Leif

Jag hade köpt både skohorn å vaselin Leif men 73ans motorrum sväljer en hel del så det var lugnt :P .

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Ser bra ut men så många andra har sagt så är bolt on mycket ofta = bygga om.

Tyvärrr tyvärr, hoppas det går bättre för dig.

Tbird jag verkar bara behöva "massera" headers röret från 8an (styrsnäckan..) saknar bara 4-5 mm. Tänker försöka göra pipan oval så jag inte stryper den för mycket... Kanske kan gå med värme och försiktighet?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Hallå

Var länge sedan man såg nån uppdatering, hur har det gått med nya motorn? Hunnit åkt nått i sommar?

mvh Johan

Jag har skamligt nog inte startat motorn än (efter bromsbänken)... livet kom emellan en stund men nu börjar det vara dags att kicka igång den Johan :) . Har motorn i bilen, har ordning på låda å bakaxel, Bränsleledningar å EFI kablar e dragna så det torde inte fattas mer än 40-50 timmar innan den brummar ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag har skamligt nog inte startat motorn än (efter bromsbänken)... livet kom emellan en stund men nu börjar det vara dags att kicka igång den Johan :) . Har motorn i bilen, har ordning på låda å bakaxel, Bränsleledningar å EFI kablar e dragna så det torde inte fattas mer än 40-50 timmar innan den brummar ;)

Ibland så måste man ge lite annat tid oxå, vilket brukar ge skruvandet ny kraft och fart. :)

mvh Johan

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Hur mycket avgasrör behövs efter lamdasensorn?

post-7033-14483938351_thumb.jpg

Jag är ju sugen på lite bracket dragracing till sommaren å undrar om O2 sensorn får "spel" utan ett längre avgas än bara headers? (har inte monterat sensorn än men tänker mig den i röret bakom headersanslutningen)

post-7033-144839383515_thumb.jpg

I övrigt har det börjat rulla på efter 1 års skruvkramp... Skönt :thumbup:

Jag värmer (det icke färdiga....) garaget till 6-8 grader under förvaringstiden å när jag är ute å skruvar så....

post-7033-144839383521_thumb.jpg

..kör jag "jetmotor" från Jula! Ger 20kWh med diesel å värmer lokalen på nolltid! ;)

Link to comment
Share on other sites

Så många ggr man bara tänker att man valt helt jävla fel hobby varför hålla på med bilar när man kan hålla på med frimärken istället!!!!

Sen tar man nya tag och får lite gjort eller när firman man vill betala dyra pengar för att få hjälp åntligen gör det dom lovat....

Ja då kommer belöningen när man kör på den där härligt kurviga vägen med fullt öppna spjäll, ja då vet man att man valt helt rätt hobby för hur kul är det att sitta vid köksbordet och kolla på frimärken :)

Link to comment
Share on other sites

O2 sensorn funkar inget vidare med för kort rör bakom.

Det finns en hel del folk som har problem med korta rör (25 - 30cm) efter O2 sensorn.

Speciellt vid lägre varv.

Troligvis duger det med 0.5 - 1m bakom O2 sensorn.

Link to comment
Share on other sites

Turbo57, Andrew, Tbird :

Skönt att se att skruvkrampen gått över Anders, men jag tycker du är lite mesig, du får väl jobba sig varm istället för värmare( OBS bara lite avundsjuka, men det erkänner jag aldrig):p/Leif

Så är det nog Leif ;) . Men jag får stå stilla mycket å försöka tänka så jag har ett treo rör i garaget om ut ifall att...

Så många ggr man bara tänker att man valt helt jävla fel hobby varför hålla på med bilar när man kan hålla på med frimärken istället!!!!

Sen tar man nya tag och får lite gjort eller när firman man vill betala dyra pengar för att få hjälp åntligen gör det dom lovat....

Ja då kommer belöningen när man kör på den där härligt kurviga vägen med fullt öppna spjäll, ja då vet man att man valt helt rätt hobby för hur kul är det att sitta vid köksbordet och kolla på frimärken :)

Helt klart Andrew! Insatsen (våndan?) är större men belöningen är ännu mycket större :thumbup:

O2 sensorn funkar inget vidare med för kort rör bakom.

Det finns en hel del folk som har problem med korta rör (25 - 30cm) efter O2 sensorn.

Speciellt vid lägre varv.

Troligvis duger det med 0.5 - 1m bakom O2 sensorn.

Tbird, Kan det vara till fördel att köra med headers OCH X pipan eller tappar jag effekt då tro mot att bara ha raka förlängningsrör på headerserna?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...