Jump to content

Trim till GT 2005 vad rekommenderas?


Stefan Åberg

Recommended Posts

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Min viner då utav hv . Kanske den håller på skära ihop då haha.

Nu skrev du ju inte vad du hade för kompressor så jag bara antog att det var en turbinkompressor. Den borde låta mer som en turbo än som en skruvkompressor va? Du råkar inte ha några filmer där man hör? :)

Det är så här jag tycker att det ska låta:

:cool:
Link to comment
Share on other sites

Nu skrev du ju inte vad du hade för kompressor så jag bara antog att det var en turbinkompressor. Den borde låta mer som en turbo än som en skruvkompressor va? Du råkar inte ha några filmer där man hör? :)

Det är så här jag tycker att det ska låta:

:cool:

Låter ju som en radiostyrd bil med elmotor.

Link to comment
Share on other sites

Det blev ett Ford Racing Intake Manifold + SCT iTSX Tuner.

Hämtar dem om 2 veckor i Chicago.

Hoppas att American Muscle får ihop beställningen och skickar till min frus släktingar i tid nu :P

Nice! Funderar vad som ska köpas när vi åker till vegas. Sist jag var i new york smuglade jag en skotermatta i bagaget tungt som fn. funderar på cutouts lite lättare iaf

Link to comment
Share on other sites

Har det här på min bil, går som ett strykjärn men blev lite väl hård fjädringsmässigt...men det är en hobbybil så de spelar ingen roll...

Det och uppgradering av bromsarna, Grufman har en uppgraderingssats för 14 lax som är intressant.

Blir väl detta årets tillägg på bilen.

Link to comment
Share on other sites

Jag bytte strålkastare på mussen hos Grufmans, beställde grejerna via dem.

Dom drog av en bult som håller fronten och ersatte den inte samt tog en timme mer betalt för att rensa upp kabelhärvan i fronten vilket de inte gjorde utan bara fakturerade en timme mer än överenskommet.

Dessutom satte dom fast lampan permanent mot bilen och samtliga skarvtåtar slarvigt monterade.

Verkar inte som dom hade en bra dag utom för att maximera vinsten under december månad så dom fick större julskinka.

Men som sagt, jag kommer lägga upp bilder på de prylar som inte var fackmannamässigt gjort samt den icke-utförda rensningen av kablar i fronten.

Link to comment
Share on other sites

Jag har en lirare här i fruängen som trots sin ringa (27 bast) ålder är en superduktig bilmeck.

Så jag låter han kolla det som jag vill ha hjälp med, han är grym på motorer så jag ska ge honom lite trimdelar att sätta på så blir han glad.

Link to comment
Share on other sites

Kul att du hittat alternativ till grufman...

Samma med autotec, ung kille som har tagit över efter sin far, har byggt en hel del fina bilar, åker över till USA en månad på vintern varje år o köper delar o bilar.

Har öppet dygnet runt på Power Meet... snacka om service!

Link to comment
Share on other sites

Jag bytte strålkastare på mussen hos Grufmans, beställde grejerna via dem.

Dom drog av en bult som håller fronten och ersatte den inte samt tog en timme mer betalt för att rensa upp kabelhärvan i fronten vilket de inte gjorde utan bara fakturerade en timme mer än överenskommet.

Dessutom satte dom fast lampan permanent mot bilen och samtliga skarvtåtar slarvigt monterade.

Verkar inte som dom hade en bra dag utom för att maximera vinsten under december månad så dom fick större julskinka.

Men som sagt, jag kommer lägga upp bilder på de prylar som inte var fackmannamässigt gjort samt den icke-utförda rensningen av kablar i fronten.

Bara att du kommer förbi så åtgärdar vi naturligtvis det som inte är till belåtenhet.

/Peter

Link to comment
Share on other sites

Bara att du kommer förbi så åtgärdar vi naturligtvis det som inte är till belåtenhet.

/Peter

Jag hade ju inte upptäckt detta förrän långt senare om inte jag bett en polares Bilmek utföra Xenonkonverteringen.

Nu håller han på och då fixar han allt så slipper jag få mussen demonterad för samma sak ytterligare en gång.

Link to comment
Share on other sites

post-7531-144839249597_thumb.jpg

1) Avdragen bult till fäste av fronten.

2) Dåliga skarvningar av kablar samt kabelhärvan som skulle fixas?

3) Dåliga skarvningar av kablar samt kabelhärvan som skulle fixas?

Det mesta är fixat men skarvningarna är tyvärr kvar ännu.

Jag bytte strålkastare på mussen hos Grufmans, beställde grejerna via dem.

Dom drog av en bult som håller fronten och ersatte den inte samt tog en timme mer betalt för att rensa upp kabelhärvan i fronten vilket de inte gjorde utan bara fakturerade en timme mer än överenskommet.

Dessutom satte dom fast lampan permanent mot bilen och samtliga skarvtåtar slarvigt monterade.

Verkar inte som dom hade en bra dag utom för att maximera vinsten under december månad så dom fick större julskinka.

Men som sagt, jag kommer lägga upp bilder på de prylar som inte var fackmannamässigt gjort samt den icke-utförda rensningen av kablar i fronten.

post-7531-144839249433_thumb.jpg

post-7531-144839249528_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...