Jump to content

läckage från bakaxel


Recommended Posts

jag hade en packbox för 9" först men bytte den till rätt modell ! det konsiga e att det verkar att läcka genom gängningen vid den stora muttern inte runt packboxen .det var ett tag sen jag bytte packboxen ,men jag gängtätade och locktiade den för säherhets skull men ack så började den att läcka när den stod

still en ca 4 månader !!! vet inte riktigt vad jag skall göra !!!

Link to comment
Share on other sites

Klassiskt problem så känn dig inte ensam!

Här gäller både silicontätning och fett

När Yoken är borta rengör noga de grova splinsen så de är torra från olja.

Lägg i lite silicon tätning både de utvändiga och invändiga splinsen.

Behöver inte överdriva utan en mindre mängd bara så ytorna på metallen får tätning

Innan du trycker dit Yoken så smörj yokens glidytor med fett...Alltså de ytor som kommer i kontakt med bussningen

Dit med Yoken och innan den stora muttern sätts på så fram med tjockt fett och fyll gängorna med fett och skruva dit den.

OBS!!! Kolla noga Yoken så det inte är grova spår i den från tidigare bussning.

Är det spår måste du byta yoken.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen! Kan du inte fota och berätta hur du monterar ihop allt? Skulle vara skoj att lära sig lite mera om hur man bygger ihop "klumpen". Det känns lite som om man själv går feg-vägen som bara byter klump och axlar mellan 2 olika varianter och då lär man sig tyvärr inte lika mycket. Eller Per, du som har mycket bilder på dina gamla jobb kanske annars kan bidra.

Mvh. Mats

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...