Jump to content

Mustang GT -89


mogge

Recommended Posts

Har även fått dit dom 5 bultade skivorna i fram, samt provmonterat weld wheelsen blev såå nöjd :)

Har rivit isär bak axeln i helgen det mesta såg bra ut förutom ena drivaxeln som var lite vriden i splinsen.

Har väll spenderat en hel dag på att shimsa in den nya utväxlingen SUCK!

Men men nu börjar träff bilden se bra ut så till helgen hoppas jag att axeln är tillbaka på bilen.post-2970-144839238912_thumb.jpg

post-2970-144839238888_thumb.jpg

post-2970-1448392389_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Fälgarna är köpta på marknad här hemma , ska du köpa nya så rekommenderar jag att du tar hem dom själv. Kollade pris på lövens tror dom tog 3000kr st för 8" och hos summit kostar dom 189$ st

Link to comment
Share on other sites

Har även fått dit dom 5 bultade skivorna i fram, samt provmonterat weld wheelsen blev såå nöjd :)

Har rivit isär bak axeln i helgen det mesta såg bra ut förutom ena drivaxeln som var lite vriden i splinsen.

Har väll spenderat en hel dag på att shimsa in den nya utväxlingen SUCK!

Men men nu börjar träff bilden se bra ut så till helgen hoppas jag att axeln är tillbaka på bilen.[ATTACH]23382[/ATTACH][ATTACH]23383[/ATTACH][ATTACH]23384[/ATTACH]

Låter bra att du är en klippa på att shimsa utväxling då har jag nån att luta mig mot när 2,70ish åker ut å 4.10 in nån gång i vår...:thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Fälgarna är köpta på marknad här hemma , ska du köpa nya så rekommenderar jag att du tar hem dom själv. Kollade pris på lövens tror dom tog 3000kr st för 8" och hos summit kostar dom 189$ st

Har tittat på Draglite 2,0 12" tänkte mest på frakten.:P

Link to comment
Share on other sites

Coolt Mogge!

ta gärna en bild på bilen (så man ser nya hjulen bak me´) när du fått på axel, weldarna och däck på bilen!

/Olle

Olle, du får ta och masa dig förbi garaget nån kväll .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Ett tips på dämpare bak som inte känns som ett rån är Strange 10way adj. Funkar riktigt bra. Varför airbags? Vad hade du för 60-fot innan ombyggnaden?

Har länge haft problem med att bilen vrider ner höger bak i starten , så mycket att skärm kanten har börjat karva i sidan på däcket. Har provat med lite olika fjädrar men inte riktigt fått bot på problemet. Fick tips av en annan fox ägare att köra med air bags, så får väll se om det funkar....

60fots tiderna brukar ligga runt 1.55 har åkt 1.52 som bäst .

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

I helgen så var det årets första race på Kjula dragway, en riktigt trevlig tillställning med bra väder och massor av åka .

Blev 10 repor med foxen som funkade riktigt bra:)

Åkte som snabbast 10.87 206 km/h och en 60 fots tid på 1.50

Går nog att putsa tiden lite :),hade lite strul med slirande kompressor rem.

post-2970-144839306493_thumb.jpg

post-2970-144839306488_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

I helgen så var det årets första race på Kjula dragway, en riktigt trevlig tillställning med bra väder och massor av åka .

Blev 10 repor med foxen som funkade riktigt bra:)

Åkte som snabbast 10.87 206 km/h och en 60 fots tid på 1.50

Går nog att putsa tiden lite :),hade lite strul med slirande kompressor rem.

Var där o. kollade såg bra ut, mest imponerad blev jag av planet som höll på o. landa på Hojarna.:wtf:
Link to comment
Share on other sites

Var där o. kollade såg bra ut, mest imponerad blev jag av planet som höll på o. landa på Hojarna.:wtf:

Det blev en dyr landning för piloten....

Poliserna som stod och bevittnade landningen blev ganska arga , och skrev en anmälan direkt på plats.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...