Jump to content

Mustang GT -89


mogge

Recommended Posts

  • 4 months later...

Då var det slut kört för i år... Har ju faktiskt varit en riktigt bra sommar, inte en enda tävling som regnat bort.

Lite summering av sommaren...

Har kört ca 500 problem fria mil, kört alla 4 cup tävlingar på Kjula dragway

Var ju absolut inte snabbast i min klass men slutade ändå 2a i cupen :)

Avslutade sista tävlingen med med att höja laddtrycket från 12 psi till 16 psi vilket motorn svarade riktigt bra på.

Dock vill inte chassiet hänga med på effekt höjningen , bilen ville gärna slå loss backdäcken i starten och därmed kassa 60 fots tider.

post-2970-144839350958_thumb.jpg

Sista repan för i år så gick en topp packning:( surt att inte få köra final, men skönt att veta vad man ska pyssla med i vinter.

post-2970-144839350966_thumb.jpg

Inte kul att behöva åka trailer hem! Särskilt inte bakom en cheva...

Link to comment
Share on other sites

Kul att det gick bra under sommaren.

10.90 tider (och lägre) är riktigt bra, lycka till nästa säsong.

Bara att fundera på hur du ska få topplocken sitta bättre mot blocket.

Åker nu med vanliga toppbultar (arp)och standard felpro packningar så det är ju inte så konstigt att den gick sönder. ska prova med pinnbultat och lite sportigare topp packningar till nästa år.

Link to comment
Share on other sites

Var länge sen jag såg din fox , kör du inget längre? Gick inte din bil en låg 11a på Tullinge

Den har mest stått i två år pga för många projekt.Men jag har kört en hel del banracing sen Tullinge las ner. Den går riktigt bra! - massor av delar från Maximum Motorsports. Skall försöka komma upp till Kjula nästa år. Match race?

Link to comment
Share on other sites

Var länge sen jag såg din fox , kör du inget längre? Gick inte din bil en låg 11a på Tullinge

Den har mest stått i två år pga för många projekt.Men jag har kört en hel del banracing sen Tullinge las ner. Den går riktigt bra! - massor av delar från Maximum Motorsports. Skall försöka komma upp till Kjula nästa år. Match race?

Ett match race skulle vara riktigt kul :)

Klart du ska komma och köra på Kjula.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Då har jag äntligen börjat riva i foxen,

Topplocks packningen var ju väldigt ledsen , precis som jag misstänkte.post-2970-144839360125_thumb.jpg

Plockade även ur kolvar stakar samt vev för lite närmare översyn, såg riktigt fint ut trots många hårda mil

Dock fick jag en riktigt tråkig överraskning när jag började syna blocket .Där hittade jag lite sprickor under vevaxel överfallen:

(post-2970-144839360132_thumb.jpg

Efter att ha googlat runt lite så får man nog vara glad att blocket har hållit så bra som det gjort, verkar vara väldigt vanligt fenomen på 5.0 block.

Link to comment
Share on other sites

Nice 7 200 Rpm måste vara en vacker sång ;) . Med eftermarknadsblock, strokerkit m m närmar sig säkert den första 9an :thumbup:

Nja 9an känns ganska långt bort ,

Målet är att åka under 10.50 och över 210 km/h

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...