Jump to content

dags för lack men först plåtren


helge

Recommended Posts

har gjort plats för forden i garaget för demontering inför lack undrar på det skrynkliga i dörrarna hur återställa detta och vart köper man framskärmar som passar o är raka i plåten till vettiga slantar tacksam för tips o råd räcker det med bilder som dokumention eller vad det heter har en ovanlig rosa kulör

Link to comment
Share on other sites

Det skrynkliga är i plåten så det är nog inget problem.

Är du säker på det? Jag putsade av mina paneler bak, och där var det inte så. Kan dom

då vara utbytta nån gång. Tror inte det med tanke på hur gamla dom såg ut.

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Är du säker på det? Jag putsade av mina paneler bak, och där var det inte så. Kan dom

då vara utbytta nån gång. Tror inte det med tanke på hur gamla dom såg ut.

Mvh.

P-O

Jag kan ha fel men när jag kollade på dörrar hos VP Autoparts så var det skrynkliga pressat i plåten på deras "fina" dörrar så därför utgick jag från att det var original.

Link to comment
Share on other sites

Lädermönstret (om det är vad vi snackar om?) är pressat i plåten på dörrarna. VId lack måste man jobba lagom hårt för att komma i botten på mönstret. Nytillverkade dörrar har reverserat mönster inåt kupén (högt där det ska vara lågt o vice versa) och ser inte ut exakt som original. Original är det ju mönstrat även i dörrfalsarna - vet inte hur repros har det där...

Ang färgen -- har du ingen id-plåt så posta ett foto av färgen.

//Claes

Link to comment
Share on other sites

Jag kan ha fel men när jag kollade på dörrar hos VP Autoparts så var det skrynkliga pressat i plåten på deras "fina" dörrar så därför utgick jag från att det var original.
Nu gällde det inte dörrana hos mej, utan dom paneler som finns bakom dörrarna. I baksätet alltså.

Panelerna där fösterhissvevarna sitter.

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...