Jump to content

Vad tror ni om denna? Vad ska man kolla på? 67:a


pony

Recommended Posts

Hej pony!

Kan vara ett riktigt klipp om bilderna stämmer överens med verkligheten.

"Alla" vill ju ha den klassiska V8:an så mustanger med original 6:or börjar bli sällsynta, med andra ord kanske mer värda i förlängningen, vem vet?

Bifogar en länk till ett klipp på Youtube, som förlarar lite vad du skall titta efter.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Som Bosse skriver, i syftet att bevara så är en Mustang av klassisk årgång värd att bevara även med 6a, jag

vill påstå att det är väldigt njutningsbart med en välvårdad 6a, gången är mjuk och stark.

Men i valet så är det viktigt att förstå att det finns en större investering att köpa en med 8a, jag vill också

instämma med Jannes uttal, att en välvårdad original 289 har några % större njutning att åka runt med, men

det är ingen raket, vill man få ont i nacken av acceleration så behövs en massering alltså lite utbyte av d.i.v.;)

Link to comment
Share on other sites

Tack för svaren!

Acceleration och åka snabbt gör jag med annan bil ;)

I jakten på en mustang så söker jag helt enkelt en mustang i fint skick. Jag eftersöker inte en investering eller en raket, utan en fröjd för ögat som man kan glida runt i. Jag tycker att mustang årgång 64,5-70 är bland det snyggaste som gjorts i bilväg och med de premisserna så verkar denna bilen vara något för mig.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker att mustang årgång 64,5-70 är bland det snyggaste som gjorts i bilväg och med de premisserna så verkar denna bilen vara något för mig.
Håller fullständigt med dej!!

Jag är säker på att om du står på en bilutställning, så kommer folk att säga om din bil:

Kolla, den har en 6:a! och alla kommer att flockas kring din bil, och inte bry sej ett

dugg om den 289:an som står bredvid.;)

Mvh.

P-O

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...