Jump to content

Wheel dollies?


Girly1978

Recommended Posts

Hej!

Jag väntar (med stor spänning) hem en Musse från USA. Jag har ganska stort garage, men för att få plats med denna tredje bil (vintertid) så måste den vridas 180 grader och då är väl enda lösningen hjuldollies. Är det någon som har erfarenhet av såna? Ska man ha hydrauliska eller inte? Jag kommer inte behöva vrida bilen på sommaren.

/Girly

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jag väntar (med stor spänning) hem en Musse från USA. Jag har ganska stort garage, men för att få plats med denna tredje bil (vintertid) så måste den vridas 180 grader och då är väl enda lösningen hjuldollies. Är det någon som har erfarenhet av såna? Ska man ha hydrauliska eller inte? Jag kommer inte behöva vrida bilen på sommaren.

/Girly

Biltemas funkar !

Janne H

Link to comment
Share on other sites

Köp en som lyfter 50 cm - gärna mer - och ett gäng pallbockar som motsvarar höjden på domkraften. Gärna ngn form av gummikudde till domkraften.

Svårt att veta vilken som är bäst - det vet man om den måste lagas ;-) har själv haft en Compac i snart 20 år utan problem. Bacho verkar också ha vettiga domkrafter som lyfter ännu högre för 3-4 tusen.

//Claes

Link to comment
Share on other sites

Ingen av Julas eller Feltemas domkrafter är bäst!:mad: Dom är bara billiga och dåliga.

Köp nåt som du kan lita på! Det är rätt viktigt att en domkraft är pålitlig. Jag har

en som jag köpte på Mekonomen, art.nr. 42-X13733. Kostar 1300:- Den är dyr,

ja visst, men vilken domkraft!:D Var smart, köp en som du kan ha livet ut. Det

lönar sig definitivt! Sen kan ju nåt av dina barn ärva den.

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Då lyssnade jag på P-Os råd och köpte på Mekonomen :thumbup: Fick åka till två butiker då den första var utsåld. Och den andra hade bara en kvar. Dom sa att den modellen skulle utgå, så jag hade väl tur att komma över en av dom sista. Tack för tipset P-O - har redan använt den till att byta vinterdäck på vardagsbilen och den verkar vara rejäl samtididigt som den inte är så klumpig.

Ny fråga om wheel dollies: Kan man låta bilen stå på dom hela vintern? Eller vad är bäst för däcken!

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...