Jump to content

89 Fox "summer daily driver"


Anders Lindström

Recommended Posts

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag brukar göra på ett lite annorlunda sätt. :P

Jag drar åt medan jag roterar skivan tills det börjar gå trögt. Då drar jag åt ytterligare ca 1/4-dels varv. Därefter sätter jag på hjulet och drar i det upp- och nertill.

Om lagret inte glappar är det bara att avsluta jobbet. Men om lagret blir glappigt behöver det dras åt ytterligare och proceduren börjar om.

Efter kanske 15-20 mils körning kan det vara bra att kolla om lagret behöver efterdras.

Link to comment
Share on other sites

Jag efterdrog headers och avgassystem idag och ljudet efter "efterdragningen" e fortfarande jättegott ;)

Det är svårt att fånga ljudet med nallen men.... det låter gott i r l :rolleyes:

Här kommer ett försök till video...

Skönt med lite V8 sound i snöyran ;)

Om jag varit 2 (?) skulle jag gasat åxå.... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
[ATTACH=CONFIG]29935[/ATTACH]

Vi har sol men lite svalt. Fångade sista strålarna nedcabbat ;)

Hej Anders!

Så du har kvar tärningarna i backspegeln? Jag tänkte plocka bort mina nu, har inte sett så

många som har dom kvar. Är det fortfarande "mode" eller? Fast högsta mode nu är ju

doftgranen vi fått!:D

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Hej Anders!

Så du har kvar tärningarna i backspegeln? Jag tänkte plocka bort mina nu, har inte sett så

många som har dom kvar. Är det fortfarande "mode" eller? Fast högsta mode nu är ju

doftgranen vi fått!:D

Mvh.

P-O

Jo dom sitter kvar P-O :)

Jag håller med om att CMC "doftgranen" är högsta mode! ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

post-7033-144839494381_thumb.jpg

Bytte tändkablar idag från de lila (hmmm) till Accels gula (hmmm hmmm) och bilen går definitivt bättre!

Kan det vara grafitelektroder i originalet eller bara tidens 25åriga tand som spökar?

Jag fick iaf 25 extra hästar (placebo?) med bättre tändkablar så min rekommendation är Byt tändkablar om dom är gamla!! :)

Link to comment
Share on other sites

Svarar direkt...

Gula Accel kablarna håller max 1-2 år (jag vet och hatar allt som är gult i tändsystemet).

Hade STORA problem med gult i min Bronco på 90-talet, efter att ha bytt till Ford racing så funkade allt.

De bästa som finns är Ford racing tändkablar.

Grabben bytte fullt fungernda som var minst 15 år gamla till nya Ford racing kablar med "rätt färg"

Link to comment
Share on other sites

Bytte till dessa tidigare i år och tillverkade själv i rätt längd så man slipper korsande kablar som kan ge överslag.

http://www.summitracing.com/int/parts/sum-g830

Upplevde att bilen går bättre. De tidigare små dippen på varvräknaren (misständning?) är nu helt borta och nålen ligger stabilt på alla varvtal.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...