Jump to content

Hur breda däck på 10 tums?


Recommended Posts

Anders! Tänk bara på att om du breddar 50mm kommer däcket 25mm längre ut mot fälgkanten. Snyggt med breda däck men inte om backspace på fälgarna är liten och däcket "petar ut" utanför skärmen. Dock har du ju stora hjulhus så det kanske funkar. Kollade dina bilder men det är svårt att se om det funkar med 25mm breddning utåt.

Mvh. Mats

Link to comment
Share on other sites

Hej Anders!

Jag satte BF däck 295/50/15 på min -72 i höstas och de ryms bra i hjulhusen. Då har jag ju femblads fjädrar så den är ordentigt styv bak. Jag har 8 tums fälgar men det skulle nog se bättre ut med 10, men det är kanske 10 tums under till våren.

post-4470-144839231951_thumb.jpg

post-4470-144839231983_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej Anders!

Jag satte BF däck 195/50/15 på min -72 i höstas och de ryms bra i hjulhusen. Då har jag ju femblads fjädrar så den är ordentigt styv bak. Jag har 8 tums fälgar men det skulle nog se bättre ut med 10, men det är kanske 10 tums under till våren.

Snyggt Backman!

Det får bli 295or :)

Link to comment
Share on other sites

Ja du Anders, krångligt är bara förnamnet.;) Så här är det section widht 13,1" tread widht 10,4" overall diam. 28",,,höll på att bli tokig när jag skule beställa dom. Som tur är har jag kontakt med en riktigt bra gummigubbe.:)

Link to comment
Share on other sites

Ja du Anders, krångligt är bara förnamnet.;) Så här är det section widht 13,1" tread widht 10,4" overall diam. 28",,,höll på att bli tokig när jag skule beställa dom. Som tur är har jag kontakt med en riktigt bra gummigubbe.:)

Micke, Section widht 13,1 blir kring 333 mm . Snyggt är det åxå :cool: . Har du hyffsat fäste med dom eller?

Link to comment
Share on other sites

Det greppar utav bara f-n.:P Skulle haft något större som dom förra men det är svårt pga. ha oljor.:rolleyes:

Härligt! :D

ha oljor? ingrediens i däcktillverkningen eller grannarnas oljefläckar som blir hala? Jag tror jag provar 295er blir enklast då dom verkar rymmas utan ingrepp. Sen måste jag ju få snurr på motorn åxå... annars behöver jag ju inte mer fäste...:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

HA har eu bestämt att det inte får finnas i däcken, är ett ämne som gör dom mjukare o. greppvänligare.:P

Är inte så påläst om det, vet bara att det var ett helvete att få tag i "riktiga" däck.

Vi väntar på uppdateringar om nya motorn.;)

Link to comment
Share on other sites

HA har eu bestämt att det inte får finnas i däcken, är ett ämne som gör dom mjukare o. greppvänligare.:P

Är inte så påläst om det, vet bara att det var ett helvete att få tag i "riktiga" däck.

Vi väntar på uppdateringar om nya motorn.;)

eu....det förklarar ju en del :twisted: . Det har kommit en del ovidkommande ivägen typ jobb å liknande så jag har inte hunnit till Per än men förhoppningsvis innan (h)jul :angel: ska motorn vara i ordning, mappad å klar :P

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...