Jump to content

Hjälp! vad har jag för motor? Ni som är motorkunniga.. :-)


951master

Recommended Posts

Hur ser jag skillnad?

Är helt övertygad om att detta forum har medlemmar som besitter stora kunskaper om ALLT gällande dessa bilar, och ber därför om hjälp..

Enl. förra ägaren skall ja ha en strokad windsor 351 i min bil..

Eftersom ja inte kan ett smack om Ford så har ja litat blint på uppgiften..

Funderingarna kom dock härom dan då ja fått för mej å snygga till motorn lite.. Tänkt att beställa bytt oljetråg, samt lite aluminium remskivor..

Alla "kit" ja tittat på har 4-bultad remskiva till vevaxeln..

Min remskiva är 3-bultad.

Jag har däremot hittat remskivor till 289-302, dessa är 3-bultade.. samt nånting med årsmod. -64/5 till -66

Fråga nr:1 Hur kan jag identifiera vad min motor är byggd av?

Fråga nr:2 Vad är det för borr på 289 302 351?

Enligt de uppgifter jag hittat så är de olika tråg på 302 - 351, är de olika block? vad skiljer? vad är bäst?

Min bil är en -70.. Motorn är sannolikt INTE originalmotorn... (tror jag, ja har egentligen ingen aning)

Mycket tacksam för svar...

Eller slå gärna en signal å red ut begreppen.. 070-4388745

Mvh/Richard

Link to comment
Share on other sites

Ok? var kan jag isf. bekräfta den info?

Varför hittar jag inga remskive kit till 351w med 3-bult?

På Torsdag eller Fredag ska jag upp till logen igen där bilen står å försöka mäta slaget på motorn, så man kan se om det ÄR en annan axel i eller inte.. Ska bli mycket intressant å se.. :-)

Link to comment
Share on other sites

351W 1969 har tre bultat går att använda 302W remskivor jag har sådana på min motor.

Du kan gå in direkt på March hemsida så hitta du där alla olika modeller, sen tar du artikel numret och knappar in det på Summits hemsida så får du pris :)

Link to comment
Share on other sites

Om du köper ett kit så passar det,,, förstår ditt problem höll själv på bli gråhårig innan jag hittade rätt.:rolleyes:

Men... de gäller ju att det är RÄTT kit, annars lär de ju inte passa hur gärna ja än vill... :-/

Link to comment
Share on other sites

Om du kollar på Summits hemsida så kan du söka på din motor om det ska va 3 eller 4bult ett eller två spår osv. skulle du va osäker så har dom jättebra support. Ska du handla i Sverige så har du ju nära till Lövéns i Nyköping han är bra med.

Link to comment
Share on other sites

Ta det lugnt - är ju juletider :P

Om du har lite skruva i fingrarna så lägg av remmarna och skruva väck din remskiva - kan ju mycket väl sitta en eftermarknads svängdämpare med både tre och fyra hål i som skulle underlätta ditt letade efter remskivekit...

Bara en tanke...

Link to comment
Share on other sites

Ta det lugnt - är ju juletider :P

Om du har lite skruva i fingrarna så lägg av remmarna och skruva väck din remskiva - kan ju mycket väl sitta en eftermarknads svängdämpare med både tre och fyra hål i som skulle underlätta ditt letade efter remskivekit...

Bara en tanke...

En god tanke.. :-) Har ju tyvärr inte bilen hemma just nu så de är lite knepigt å hålla på.. Men nu har jag hittat, å beställt ett kit ifrån cvfracing (tack THOMAS för länken). Råka även bli remskiva till vattenpumpen, samt matchande fläkt till generatorn. :-D Samt ett kromat tråg... (så de kan gå, men Musse måste ju få lite julklappar också)

Bara hoppas grejerna passar när dom väl dyker upp.. :-/

Tack alla goda Mustang frälsta människor för all hjälp, och god fortsättning.. :-D

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...