Jump to content

Hyra bana


weiter

Recommended Posts

Hej,

Finns det möjlighet att klubben kan hyra en bana t,ex Anderstorp eller Mantorp under en helg nästa säsong för allmän körning. Då kan man ju komma dit med såväl vägbilar som racing bilar. Det kunde bli kul körning och utbyte av erfarenheter och massa tips m.m.

Anders

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har varit uppe många gånger men det har blivit väldigt dyrt,, Klubben har nog en policy om detta och det lär inte bli i klubbens regi vad jag förstått av tidigare inlägg.

det försöktes göra en körning på knutstorp med klubben skulle väl kosta en tusing per medverkade men det behövdes minst 100st intresserade det vart väl kanske 25 som tyckte det va tillräckligt intressant..

Link to comment
Share on other sites

Musclecars on track har varit trevliga events både 2011 och 2012. Körts på Knutstorp, och priset har varit högst överkomligt. Skulle förvåna mig mycket om det inte körs 2013 med, då det varit populärt hittills.

Link to comment
Share on other sites

Musclecars on track har varit trevliga events både 2011 och 2012. Körts på Knutstorp, och priset har varit högst överkomligt. Skulle förvåna mig mycket om det inte körs 2013 med, då det varit populärt hittills.

Mycket trevlig tillställning som ej är i klubbens regi, utan det är väl bilsport som arrangerar det.

Har dock varit lite klent med deltagandet av cmc medlemmar alla de som vill prova på kunde kommit dit.

Link to comment
Share on other sites

Det är dyrt att hyra bana om det är få deltagare som ska dela på kostnaden men det kanske skulle gå att ordna tillsammans med andra klubbar, t.ex Clubcorvette.se, Camaroclubsweden.se, CROCS.nu och MuscleCars.nu. Då blir det fler som delar på kakan. En hel helg kan ju vara lite mycket, det kanske räcker med en dag till att börja med.

Club Alfa Romeo Svezia kör tillsammans med Norska Alfaklubben och alla Italienska bilar är välkomna. Medlemmar har företräde men i mån av plats får vem som helst vara med. CAR kör under svenska bilsportförbundets flagg och om man inte har kört på bana tidigare så får man gå en kort utbildning på morgonen. Man delas upp i tre grupper beroende på hur snabbt man tror sig kunna köra och kör 15 min i taget och det verkar vara så mycket körtid så att det räcker för den mest inbitne. Något liknande borde ju gå att få ihop.

Om det stämmer att klubben har en policy är det ju bara trams. Det är uppenbarligen medlemmar som är intresserade av detta och då borde det gå att genomföra. Det är ju som att klubben skulle ha en policy mot cruising och fikaträffar.

Om inte annat skulle ett sådant här arrangemang ge tillfälle att diskutera vilken som är den bästa amerikanska muskelbilen.

Link to comment
Share on other sites

Det är dyrt att hyra bana om det är få deltagare som ska dela på kostnaden men det kanske skulle gå att ordna tillsammans med andra klubbar, t.ex Clubcorvette.se, Camaroclubsweden.se, CROCS.nu och MuscleCars.nu. Då blir det fler som delar på kakan. En hel helg kan ju vara lite mycket, det kanske räcker med en dag till att börja med.

Club Alfa Romeo Svezia kör tillsammans med Norska Alfaklubben och alla Italienska bilar är välkomna. Medlemmar har företräde men i mån av plats får vem som helst vara med. CAR kör under svenska bilsportförbundets flagg och om man inte har kört på bana tidigare så får man gå en kort utbildning på morgonen. Man delas upp i tre grupper beroende på hur snabbt man tror sig kunna köra och kör 15 min i taget och det verkar vara så mycket körtid så att det räcker för den mest inbitne. Något liknande borde ju gå att få ihop.

Om det stämmer att klubben har en policy är det ju bara trams. Det är uppenbarligen medlemmar som är intresserade av detta och då borde det gå att genomföra. Det är ju som att klubben skulle ha en policy mot cruising och fikaträffar.

Om inte annat skulle ett sådant här arrangemang ge tillfälle att diskutera vilken som är den bästa amerikanska muskelbilen.

Någon policy finns inte.

Däremot så har försöken att styra upp något slutat med väldigt dyra kostnader.

Som jag förstått det enbart därför det inte brukar vara något som klubben arrangerar.

Men allt kan ändras, men det krävs att någon/några engagerar sig i saken.

Med vänlig hälsning,

Danne

Tillägg: intresset har dessutom varit svalt när försök gjorts.

Link to comment
Share on other sites

Någon policy finns inte.

Däremot så har försöken att styra upp något slutat med väldigt dyra kostnader.

Som jag förstått det enbart därför det inte brukar vara något som klubben arrangerar.

Men allt kan ändras, men det krävs att någon/några engagerar sig i saken.

Med vänlig hälsning,

Danne

Tillägg: intresset har dessutom varit svalt när försök gjorts.

Kan mycket väl förstå att det blivit dyrt och man väljer att avstå därför. Kan också tänka mig att intresset är svalt när det väl kommer till kritan men det är därför jag tror att det skulle få ett gemensamt arrangemang, liknande Musclecars on Track att fungera. Det borde gå att kolla med de som arrangerar om de får ekonomi i det.

Men som du säger, det kräver att någon engagerar sig. Ska jag dessutom vara lite självkritisk så hade jag inte ens deltagit då det närmaste en Mustang (eller muskelbil för den delen) som finns i mitt garage är en Ford 5,0 HO och diverse hjulupphängningar:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...