Jump to content

Vad gör ni på Nyårsafton samt Gott nytt år :)


Ashley Helena Terese

Recommended Posts

Nyår närmar sig o en av årets festkvällar :)

Vad hittar en Mustangälskare på då?

Personligen till Bon Palais , fredagsölen i Stockholm med DJ Björn Lundberg. Alernativt med min första svägerska.

Så vad gör ni?

GOTT NYTT ÅR :)

ps. då får vi se om moderatorn en än gång tar bort tråden o lägger den enbart som ett inlägg i annan tråd vilket var lite bad behavior när det gällde God Jul tråden:

Ha nu en HIMLA FIN NYÅRSAFTON ALLA MUSTANG FRÄLSTA :)

Link to comment
Share on other sites

Nyår närmar sig o en av årets festkvällar :)

Vad hittar en Mustangälskare på då?

Personligen till Bon Palais , fredagsölen i Stockholm med DJ Björn Lundberg. Alernativt med min första svägerska.

Så vad gör ni?

GOTT NYTT ÅR :)

ps. då får vi se om moderatorn en än gång tar bort tråden o lägger den enbart som ett inlägg i annan tråd vilket var lite bad behavior när det gällde God Jul tråden:

Ha nu en HIMLA FIN NYÅRSAFTON ALLA MUSTANG FRÄLSTA :)

Efter 99/2000 efter det nya år tusendet. Så tycker jag att det har tappat sin charm bara att hoppas det är på en vardag så man blir ledig.............

Link to comment
Share on other sites

Vi är tre par som omväxlande firar nyår hemma hos varandra. Har gjort så i många år nu.

Då vi har nyårsafton hemma hos oss grillar jag alltid ute på altanen. Det blir sista gången

för varje säsong. Sen börjar grillsäsongen på nyårsdagen igen.;)

post-201-144839234448_thumb.jpg

Mvh.

P-O

Ändrade %s av %s (%s)
Felstavning
Link to comment
Share on other sites

P-O...snygg gran... ;-O

Tack så mycket! Jag såg ut den själv på Lions marknad.:crazy: I år har vi ingen gran på

altanen då den inte tålde sommarförvaringen heller. Den barrade av helt och hållet.

Faktum är att den var helt snötäckt och när det kom ett blidväder så följde några

grenar med snön när den ramlade av.:confused:

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Årets nyårsfirande blir hemma med familjen. Det var meningen att vi skulle åka till svärmor i Malmö men dottern ordnade sig en hjärnskakning under judoträningen :crazy: och ordineras vila i en vecka. Hon ska tävla i Holland om två veckor så nu kör hon snabb å lugn rehab för hjärnan... Själv funderar jag nog på en tidig pilsner i det låååångtifrån färdiga garaget (rehab för min hjärna?). Får klä mig varmt å kanske ta med en liten klämtare åxå..:P

GOTT NYTT ÅR på er!

Link to comment
Share on other sites

Årets nyårsfirande blir hos en logebroder i Odd Fellows, (Sverige största Ordenssällskap) där jag är aktiv medlem. Han bor på en udde i Mälaren, ni vet, den stora insjön väster om Stockholm. Det blir övernattning då han är en stor "fan" av Mackmyra, den svenska Whiskyn.

Tar med mig alkoholprovaren så jag vet när jag kan köra hem på nyårsdagen............

Link to comment
Share on other sites

Årets nyårsfirande blir hos en logebroder i Odd Fellows, (Sverige största Ordenssällskap) där jag är aktiv medlem. Han bor på en udde i Mälaren, ni vet, den stora insjön väster om Stockholm. Det blir övernattning då han är en stor "fan" av Mackmyra, den svenska Whiskyn.

Tar med mig alkoholprovaren så jag vet när jag kan köra hem på nyårsdagen............

Bosse, dessa alkoholprovare är bra grejjor! Under ungdommen så hade man nån tabell som sa att X antal centiliter "ren" alkohol förbränns i genomsnitt på Y antal timmar. Vi var på en trevlig fest uppe i Najsjärv (Töre ungefär) och festen hade pågått i 2 dar... Jag frågde en kompis när han trodde sig kunna köra hem (detta var en lördag) han funderade å räknade en stund å sa...... på tisdag! :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Firandet sker tillsammans med goda grannar en tradition sedan några år, tolvslaget firas in med en flaska MUSSE - rande! Ingen hård dricka det vill säga whiskey groggar eller dylikt, vill starta 2013 helt klar i sinnet, det vill säga samma procedur som förra året. GOTT NYTT ÅR!

Link to comment
Share on other sites

Gjorde ett test på nyårsaftonen.

Kl 18: Fördrink med c.a 4 cl sprit i.

Kl 19 - 21: middag med ett halvt glas folköl, 3,6%, tre glas rödvin, samt ett glas madeira till efterrätten.

Tolvslaget: två glas mousserande.

Kl 01: Vickning utan alkohol.

Kl 02: Test med polisens alkotest, alltså den man får blåsa i om man blir stoppad på vägen.

Utslag: 0,07 promille!!!!!

Testet gjordes om flera gånger, då jag tyckte det var osannollikt, men med samma resultat.

Kunde alltså med gott samvete ta bilen hem.

Svaret bekräftar den uppfattning jag fått från flera, att man kan dricka mer än man tror, men det är ju naturligtvis inte nåt som basuneras ut till offentligheten.

Link to comment
Share on other sites

Min man drack en halv liter starköl till maten. Sen kom han på att han skulle ett ärende. Ingen av oss tänkte på ölen så han satte sig i kärran och körde och fastnade i en blåskontoll. tänkte han på ölen. Han fick blåsa och den gav inget som helst utslag:D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...