Jump to content

MustangElsie +65 åker Musse -65 Kilafors som hemort


Recommended Posts

hej allihop , jag heter Kalle och är här på eran klubbsida för att hjälpa en tjej ,,,, +65 i ålder då ,,,, som har en Musse -65 , eller som hennes son sa en 64 o halv !!!!! Tjejen heter Elsie så därför "nicknamet"

Som sagt jag försöker hjälpa henne att få reda på om det är en 64,5 , har sökt på vin nr och fått fram att det är en -65 a enligt det , men undrar om det finns fler sätt att identiefera dom tidiga Mussarna på ?????

Om den kan identieferas genom ändrade tillverknings sätt eller andra "kännetecken" .

Som sagt Kalle är mitt namn och även jag har en jänkare men tyvärr ingen musse då , hoppas inte det sätter käppar i hjulet för Elsie ,,,,, och mej då .

Mvh . Kalle & MustangElsie

Kan ju för er nyfikenhets skull tala om att hon har "ärvt" Mussen efter sin son som hmmmm avkortade sin jordavandring för ett antal år sedan , det är väl mest därför jag tycker det vore skoj om det är en -64,5 som hennes son sa .

Link to comment
Share on other sites

Kan detta hjälpa?

Alltså är den egentliga årsmodellen alltid 65, men man kallar den 64 1/2??

Contrary to popular belief, the first model year for the Ford Mustang was 1965. Mustangs produced between March 9th and July 31st of 1964 are often coined the 1964 ½ Ford Mustang by enthusiasts. Initial production of the second round of Mustangs began on August 17th, 1964. Both the original production Mustangs and the second run are technically considered 1965 Mustangs by Ford. That’s not to say there aren’t differences between the two. The first Mustangs produced feature unique characteristics that set them apart from those produced after July 31st, 1964.

http://mustangs.about.com/od/1965/a/1964-5-mustang.htm

Link to comment
Share on other sites

Motorkoden kan lösa problemet: U, F eller D = 64½. C och A är 65. K gäller båda from Juni 64.

Det viktigaste är iofs chassienumret. Har den över 250000 och är från Dearborn (5F07Axxxxxxx)är det en "vanlig" 65:a. Från San Jose (5R07Axxxxxxx) gäller att över 125000 är det en 65:a.

JAg har skickat dig ett PM (private message)

mvh

Claes

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...