Jump to content

!!!!! Förstörde åtminstone min fredag.


ThomasFB

Recommended Posts

ja det där är inte coolt eller roligt på något sätt alls...

precis så som folk får sätta livet till i totalt onödan...

sen kan jag tycka att om man nu har talang eller driv till bilkörning på "detta sätt" kanske man borde ta det på en racerbana som sig bör

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på körstilen, har han gjort detta förut och är ingen nybörjare. Det skulle inte förvåna mig om han kör flyktbilar ofta åt rånare men jag håller med övriga här. Förr eller senare kommer han krascha ordentligt om inte snuten får stopp på honom innan det är för sent.

Link to comment
Share on other sites

alltså,kalla mig dum eller vad ni vill men vad har detta med bmw att göra förutom att han kör en sådan? idiot kan man vara i en folkavagn?

att det skulle vara extra krut eller nått i en sådan bil...ja vad finns i dubbelturbo japsar (våra bilar) m.m osv osv..

kontentan för mig är en dåre i en bil.

killen i malmö som körde ihjäl en man för inte så längesedan körde en volvo s80 (media poängterade dom stora hästarna)

att denna (utländska) film sedan skulle påverka en svensk bmw ägare genom regler och försäkringar,njaaa

förväntar mig bitska inlägg på detta men så är det...

Link to comment
Share on other sites

alltså,kalla mig dum eller vad ni vill men vad har detta med bmw att göra förutom att han kör en sådan? idiot kan man vara i en folkavagn?

att det skulle vara extra krut eller nått i en sådan bil...ja vad finns i dubbelturbo japsar (våra bilar) m.m osv osv..

kontentan för mig är en dåre i en bil.

killen i malmö som körde ihjäl en man för inte så längesedan körde en volvo s80 (media poängterade dom stora hästarna)

att denna (utländska) film sedan skulle påverka en svensk bmw ägare genom regler och försäkringar,njaaa

förväntar mig bitska inlägg på detta men så är det...

Bitska inlägg...njaa. Det står du så bra för själv. Och försäkringsreglerna är ju vad dom är. Ge mig annars en enda anledning till varför en gammal m5 kostar mer än 10000kr om året jämfört med en turbovolvo? Verkligheten ser ut ut så oavsett var man bor.

Link to comment
Share on other sites

Bitska inlägg...njaa. Det står du så bra för själv. Och försäkringsreglerna är ju vad dom är. Ge mig annars en enda anledning till varför en gammal m5 kostar mer än 10000kr om året jämfört med en turbovolvo? Verkligheten ser ut ut så oavsett var man bor.

Ja det skulle jag oxå vilja veta, hur det kan vara så? för jag törs nog sätta en peng på att det är flera unga som har krockat med en Volvo turbo en det är som krockat med en M5:a så det skulle vara roligt med ett vettigt svar från någon som jobbar med att blåsa svenskar på premie pengarna!

Link to comment
Share on other sites

Ja det skulle jag oxå vilja veta, hur det kan vara så? för jag törs nog sätta en peng på att det är flera unga som har krockat med en Volvo turbo en det är som krockat med en M5:a så det skulle vara roligt med ett vettigt svar från någon som jobbar med att blåsa svenskar på premie pengarna!

Bmw M5 är dyrare att reparera. Den levererades 1992b med 340hk och 400nm orginal. Och går som en renodlad prestanda bil. Därav svinhög premie

Link to comment
Share on other sites

Bmw M5 är dyrare att reparera. Den levererades 1992b med 340hk och 400nm orginal. Och går som en renodlad prestanda bil. Därav svinhög premie

Dyrare!! du menar motor då för det andra kostar ju inte så mycket längre! E34 ganska billig att laga idag!

Link to comment
Share on other sites

Dyrare!! du menar motor då för det andra kostar ju inte så mycket längre! E34 ganska billig att laga idag!

En vanlig e34 kostar inget speciellt att laga. Men om du gör den jämförelsen med en M5a så är det bara plåten som är samma. Tex, edc stötdämpare fram ca 15000kr st, bak runt 10000kr, gjorde ett byte av bakre stötfångarplast (inte samma som en vanlig e34) och tillhörande kontrastlack. Det kostade 25000kr och då va lacken det billiga. Bytte toppen på en äldre e34 m5. Den gick på 15000 spänn begagnad oprovad.

http://www.m5portal.com/forum/kortombilarna.asp

Link to comment
Share on other sites

M5 kostar under 14k/år enligt senaste faktura. 420/507hk 520Nm. Då ingår vissa avdrag o. rabatter. E60 går också som en ren prestandabil ;) M5 kostar under 14k/år enligt senaste faktura. 420/507hk 520Nm. Då ingår vissa avdrag o. rabatter. E60 går också som en ren prestandabil ;)

Ja jättebilligt ;) som du säger så ingår vissa avdrag och rabatter, Glöm inte den största avgörande skillnaden.... din ort! i Stockholm inre stad kostar en bmw M3 e46 på en man i 35-40års åldern ca 30000kr om året. Kollade även premieskillnaderna på E60 och E34 där E60 ligger i en lägre premieklass än E34 vilket innebär en billigare premie.

Det är en hel del detaljer skiljer en M från en "vanlig" , hur mycket varierar givetvis mellan modellerna. Alla plåtdelar behöver nödvändigtvis inte heller vara exakt lika. Skillnaderna märks först då man försöker montera M- delar på en "non- M" bil.

Jo det är helt sant, Som jag skrev så har jag ägt en E34 M5 93 3.8l i många år, Dessutom så är det den enda av M modellerna som är monterade för hand därav svårt att "bara" försöka pilla dit vad som helst.

Innan det droppar in fler magsura besserwisser-kommentarer

Ska jag tolka ditt inlägg och citeringar rent informativt till mig? Tack jag klarar mig bra ändå.

konstaterar vi att en idiot i en bil alltid är en idiot, oavsett bilens märke.

No Shit?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

finns japanska turbo bilar som är svåra att försäkra... dom vill inte ta i dom ens..försäkrings bolagen? Men då är det bilar som kan ge upp mot 500-1000 hk....

så man förstår deras inställning..

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...