Jump to content

Vilken typ utav toppbild? Du väljer!


Daniel Linde

Vilket alternativ vill du att vi använder?  

20 members have voted

  1. 1. Vilket alternativ vill du att vi använder?

    • Alternativ 1 (Större Bilder med slide)
      8
    • Alternativ 2 (Mindre Bilder ny vid varje besök)
      12


Recommended Posts

Nu finns det två alternativ till vilken toppbildstyp vi skall ha.

Alternativ 1 (nuvarande)

Stor bild som byts var 8:e sekund. Klickbara, för att se i fullstorlek utan beskärning.

Alternativ 2

Som bilden nedanför.

Mindre bild som slumpas varje gång man gör ett "nytt" besök på hemsidan.

Eller om man tex trycker Ctrl+F5 för en komplett hämtning igen.

Bilden är klickbar för att se den i fullstorlek utan beskärning.

post-1-144839260676_thumb.jpg

(Klicka för större bild)

Ni väljer!

Röstningen avslutades Torsdagen den 28 Februari 15:00

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Alternativ 2

Av två skäl, dels för att bilden inte tar så mycket plats av sidan, även om det kul att se fina bilder är jag i forumet för att läsa inlägg. Dels för att jag blir störd av att saker rör sig på sidan av sig själv.

/Tomas

Link to comment
Share on other sites

Båda alternativen är snyggt implementerade, det är väldigt uppskattat att du grejar med sånt här Danne och sen i slutändan låter oss rösta om det!

Jag föredrar också alternativ två för att den inte knycker så mycket skärmyta. Den är lite diskretare ;)

En annan fråga/förslag, funktionen kanske redan finns på forumet men jag frågar.

Skulle det gå att få till ett album som listar alla användares bilar (bara 1 bild per user/bil). Jag kan tänka mig att man aktivt måste gå in på sin profil, ladda upp en bild specifikt för detta och då addas den automatiskt i albumet. På det sättet styr man själv också om man vill att sin bil ska vara med eller inte.

Link to comment
Share on other sites

Skulle det gå att få till ett album som listar alla användares bilar (bara 1 bild per user/bil). Jag kan tänka mig att man aktivt måste gå in på sin profil, ladda upp en bild specifikt för detta och då addas den automatiskt i albumet. På det sättet styr man själv också om man vill att sin bil ska vara med eller inte.

En bra idé Stefan :thumbup: .

Jag håller åxå på alt 2 då jag ofta är inne via nallen. Danne, bägge alternativen är ju toppen! Precis som ditt arbete i vårt forum :clap:

Link to comment
Share on other sites

En annan fråga/förslag, funktionen kanske redan finns på forumet men jag frågar.

Skulle det gå att få till ett album som listar alla användares bilar (bara 1 bild per user/bil). Jag kan tänka mig att man aktivt måste gå in på sin profil, ladda upp en bild specifikt för detta och då addas den automatiskt i albumet. På det sättet styr man själv också om man vill att sin bil ska vara med eller inte.

Tack för ditt förslag. Det är absolut ett bra sådant!

Men för att kunna implementera detta i vBulletin som vi använder krävs en hel del. Kanske klarar jag av det, kanske inte. Men det är många timmar.

Och det största problemet är när en ny version kommer utav vBulletin (systemet vi använder), då måste vi kunna uppdatera utan "allt för mycket" petande i modifikationer som inte längre fungerar.

Jag behåller såklart ditt förslag, om jag ser en lösning nånstans.

//Danne

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...