Jump to content

Lampan för krockkudden blinkar


MagnusD

Recommended Posts

När jag startade upp Forden (-94 GT) så blinkade lampan för krockkudden. Kopplade bort batteriet i en timme. När jag kopplade in det igen så blinkade symbolen igen. Det är först en blink och sedan två snabba. Hade inget problem med detta när jag ställde av bilen i höstas. Någon som vet vad blinkningarna betyder?

Magnus

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
När jag startade upp Forden (-94 GT) så blinkade lampan för krockkudden. Kopplade bort batteriet i en timme. När jag kopplade in det igen så blinkade symbolen igen. Det är först en blink och sedan två snabba. Hade inget problem med detta när jag ställde av bilen i höstas. Någon som vet vad blinkningarna betyder?

Magnus

Tja, har en lika dan , ska finnas nån sensor under stolen som påverkar airbagens detornation beroende på avstånd till kudden enl. han jag köpte min 94 av, ( jodu rena lyxbilen lr ? ) prova att köra stolen lite , annars kolla om nå tåtar eventuellt har lossnat vid sensorn , lycka till!

Link to comment
Share on other sites

Kan vara clockspringen är så ofta så också på min första jag skulle gjort är att vrida ratten om det har blivit oxid på kontakter men felkoden på lampan går inte bort utan måste resetas via kontakten bakom handsfacket. Har kopplat ur airbagen och lurar varnings lampan med ett motstånd tills jag hittar en ny clockspring.Sök på you tube finns mycket där om hur man gör och återställer felkoderna så lampan fugerar som den ska.Länk om fel koder som kan vara till nytta http://www.veryuseful.com/mustang/tech/airBag/airBag95.html#DriversBagRR

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...