Jump to content

HJÄLP, Hur göra med bypass på vattenpump (302:a)


vena

Recommended Posts

Hej, vill byta termostathus för att kunna vinkla kylaranslutningen 90 grader men då tar bypassen emot, går det att ta bort den och köra utan ?

se bilder så kanske ni förstår vad jag menar. I manualen för den nya termostathuset så står det att man kan plugga bypassen, GÅR DET?

tacksam om någon med kunskap kan svara för när Engine Factory byggde motorn så satt den en bypass från vattenpumpen till termostathuset.

vänligen

Claespost-6566-144839264836_thumb.jpg

post-6566-14483926481_thumb.jpg

post-6566-144839264822_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Du kan plugga utloppet från vattenpumpen på samma sätt som inloppet (svarta gummihatten nedanför) är pluggat. Men jag skulle rekommendera något som är starkare än en gummihatt. ;)

Jag har tagit bort värmepaketet på min bil, men jag beslöt att ha kvar bypassen via termostathuset för jämnare temperaturförändring.

Link to comment
Share on other sites

Hej och tack, jag fick precis svar från tillverkaren att den behövs så jag får dra om den eller kan man använda den andra och plugga den övre?

Är en av dessa till för matningen av kupè värmen?

/Claes

Link to comment
Share on other sites

Det övre är utloppet (trycker vätskan) till värmepaketet, och den undre är returen (suger vätskan) från värmepaketet.

Jag rekommenderar att behålla kopplingen utlopp till termostathus. Det finns ju termostathus vinklade 90 grader med bypass att köpa.

Link to comment
Share on other sites

Om man vill koppla in ett värmepaket då? hur gör man då med thermostathusets anslutning? då går ju båda utloppen från vattenpumpen till elementet i kupèn och inget till termostathuset!

Link to comment
Share on other sites

Om man vill koppla in ett värmepaket då? hur gör man då med thermostathusets anslutning? då går ju båda utloppen från vattenpumpen till elementet i kupèn och inget till termostathuset!

Då får du använda ett termostathus med anslutning endast till kylaren.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...