Jump to content

Vad kan mussen vara värd?


NOsilence

Recommended Posts

Hej

Kommer eventuellt köpa loss en gammal HT mustang troligen från 66-68 från ett äldre par. Meningen är att jag ska lägga ett bud. Dom har ägt bilen i 35 år och tagit hem den från USA w.dc som flyttgods. Tyvärr är den ganska risig och än sålänge har jag inte haft möjlighet att kolla under huven eller vrida om nyckeln.Bilen har stått stilla i två år så det finns att göra, lacken är kass, interiör kass, ej reg bes, men det är en 289:a v8 iaf :D

Det är med dra ord en projektbil som kommer kräva mycket jobb om man vill ha en toppfin musse, tanken är att jag ska se till att den går gem reg bes och sedan ha ett rullande projekt.

nu till den omöjliga frågan eftersom jag inte har så mycket info eller bild för tillfället........

vad kan en musse vara värd som behöver mycket kärlek och som inte är reg bes....

:)

Link to comment
Share on other sites

Lägg gärna upp bilder på den om det blir din.

Nyfiken på vad priset slutar på om du vill dela med dig av den infon.

Dålig på priser på dessa bilar.

Ända jag kan bidra med är.

Vet en som sålde en nerplockad han sålde allt i hop för 10000 kr för en ca 14 år sen det sa han var tydligen alldeles för billigt då var helt nerringd sa han. Men tror det var en 64 eller 65 var första kaross generationen. Vet att jag grämde mig över att jag inte själv fick lägga vantarna på det. Då den enligt info var helt uppsvetsad från rost.

Men som sagt det kostar att renovera så man ska nog akta sig för några större summor. Alltid svårt att få till ett pris så säljaren inte sätter sig på tvären och hela affären låser sig. Speciellt i såna här fall när dom ägt bilen länge.

Lycka till hoppas det blir ditt projekt.

Med vänlig hälsning,

MrV8

Link to comment
Share on other sites

I det här läget måste man vara realist, vad den gamla ägaren anser att bilen är värd kan vara fullständigt uppåt väggarna, då är det bättre att låta bli.

"Den behöver bara en lack" läser man ibland, det är bara det att när väl den nya lacken är på plats ser allt annat sunkigt ut. Plötsligt bara "måste" man byta stötfångare, grill, gummilister, handtag, mm + tusen andra smågrejor. Pengarna rinner iväg och snart står man där med en bli som har kostat 200' och är värd 125'. Ett lågt inköpspris är viktigt när det handlar om en modell som inte är unik, HT:n är ju trots allt den vanligaste mussen.

Pruta på!

Link to comment
Share on other sites

Tack för Era åsikter!

Det ska prutas och om jag inte får den för ett lågt pris så "skiter jag it".

Om det blir affär så laddar jag upp bilder på bilen!

Mitt mål är som sagt att kunna ha en Musse som jag inte är så förbannat rädd om, den ska vara lite lagom sliten så jag kan köra runt utan att vara rädd för att nyttja bilen.

Jag har haft många bilar, senast var en Corvette -68 Cab, å det slutade med att jag pustade på bilen hela tiden, och det har jag ingen ork med nu, jag har en stor båt som kräver mycket kärlek också :D

Link to comment
Share on other sites

Hoppas det går bra. Kan ju tyvärr ibland vara som en skrev i tråden att ibland vill dom som äger en sån här bil ha så man baxnar när man hör priset.

Förresten har dom ägt den i USA ? Låter som den inte är inreggad ordentligt i Sverige ?

Ännu ett stort prutnings läge. Vill dom ha mycket få in då i affären att dom regga den. Kan stöta på oväntade problem om man har otur. Eller gå lätt.

Lycka till hoppas det går bra

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...