Radioman Posted April 7, 2013 Report Posted April 7, 2013 HejsanDär sitter en kraftig insats ipressad i vevaxeln just nu, som jag inte kan ha om jag vill få dit motorn med min befintliga FMX auto.Konverterns framdel behöver komma in där nu i stället.Hur får man bort den? Jag har ingen sån avdragare. Glidhammere eller vad? Skulle behöva ha bort den NU... ;-)Våren är här snart och det går lite långsamt :-)Någon som varit ute för dylik operartion och vet goda råd? Quote
Radioman Posted April 7, 2013 Author Report Posted April 7, 2013 Här är bilder på de två varianterna. Quote
THOMAS Posted April 7, 2013 Report Posted April 7, 2013 Fyll med fett i vevaxeln,ta sedan en axel som passar i hålet och knacka på den så brukar pilotlagret sakta krypa ut.// Thomas Quote
Radioman Posted April 8, 2013 Author Report Posted April 8, 2013 Hej ThomasDet där var en riktigt smart idé. Bra!Gäller att få tag på en axel med rätt dimension bara. Quote
Radioman Posted April 8, 2013 Author Report Posted April 8, 2013 Ja fy fan vad bra det gick :-DJag har dokumenterat processen. Kommer så småningom. Hittade ett gammalt spärrskaft jag fått från farsan som jag inte behövde. Det var ett lättrat handtag i nästan exakt rätt dimension. Kapade bort själva huvet. Ett lager Biltema silvertejp och det blev "tight fitting" i hålet.Sedan bara banka på några ggr. med hammaren på fettet i hålet.Supertips alltså, Tack :-D Quote
THOMAS Posted April 8, 2013 Report Posted April 8, 2013 Ja du ser vad lätt det kan vara !// Thomas Quote
angry_buddha Posted April 11, 2013 Report Posted April 11, 2013 Det där tipset skall jag lägga på minnet Quote
stickan ht-68 Posted April 11, 2013 Report Posted April 11, 2013 Villket bra tips, inte för att jag är i den situationen men ni är suveräna med era tekniska kunskaper. Quote
5.0 Posted May 2, 2013 Report Posted May 2, 2013 Man använder ofta samma tips när man ska lossa en primärvariator på en snöskoter, fast där skruvar man in en bult istället för att knacka i en axel.Funkar helt kanonbra. Quote
Recommended Posts