Jump to content

Färgkoder mach 1 - 72


Recommended Posts

Hej mustang vänner!

Jag behöver hjälp att få fram färgkoder till en 72 mach1 som ska bli bright blue metallic med argent silver stripes. Jag har skaffat en provburk med american ford bright blue metallic 3J men jag tycker inte att färgen stämmer den känns för mörkblå på något vis. Jag har sökt på alla möjliga sidor och på paintcross reference har ju nästan alla fords blåa färger samma kod... Jag ska försökabifoga en bild påfärgen jag är ute efter... Den silvriga färgen hittar jag inte en kod som verkar stämma... Finns det någon som är kunnig på detta så är jag tacksam för tips, och optimist dom man är så trodde jag bombsäkert att provburken skulle stämma vilket den inte gör och jag har halvbråttom då den ska börja lackas på fredag:S

Tacksam för svar med vänlig hälsning/

David

post-7814-144839280803_thumb.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Om det är sims hemsida ni menar så visar han ju gamla PPG-koder - man ska ha tur om dessa går att blanda nuförtiden då PPG bytt till vattenbaserade färger och inte gjort om alla sina recept. Det finns naturligtvis både nya PPG- och andra färger som matchar ganska bra - har du ngt på bilen att jämföra med... baksidan på ett skärmhörn tex?

//Claes

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...