Jump to content

Recommended Posts

Hejsan, har under en längre tid suktat efter att sätta in en T-5 växellåda i min Mustang.

Jag har full koll på hur ett sådant arbete skulle genomföras, så behöver inga svar angående det.

Däremot undrar jag hur man bär sig åt för att hitta en för ett vettigt pris? Begagnad givetvis. De verkar inte vara så lätta att hitta i Sverige.

Säg att jag hittar en, vad vore ett rimligt cirkapris?

Tack på förhand.

Link to comment
Share on other sites

Om man tittar på vad de kostar över lag till lite olika modeller - Mustang, Camaro osv på skrotarna så känns prisbilden för "objekt" lite högt.

Säg att du hittar en för 5-7000kr och det visar sig att du behöver renovera... När man renoverar en T5 och liksom ändå är där så rekommenderar jag att man byter vissa delar som är kända som klena på dessa lådor... Inga dyra bitar och du får en stadigare låda.

Så om du inte hittar en riktigt billig i mycket bra skick... kika på vad en ny skulle kosta dig. Ford Racing´s "Z" låda med kåpan för 5.0 sitter som en smäck i Mustangen...

http://www.moderndriveline.com/catalog/custom_mustang_sb_T5_kit.htm

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

köpte en 700z låda där ifrån till min fård. fungerar kanon. bruce där borta är kanon å snacka med. tror det blev 22 lapp för allt

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...