Jump to content

Bälten eller inte?


smen68

Recommended Posts

Hej jag heter Göran och är nybliven medlem jag har tagit hem en 68 cabbe från USA,den är ännu inte besiktigad i Sverige.Bilen måste inte ha bälten men det sitter bälten i min bil,dom har legat undangömda under sätena och är inte i bästa skick.Är det bättre att ta bort dom inför besiktningen för att slippa strul om dom anser att dom inte är i dugligt skick.Man kan väl sätta i bälten senare om man vill?

Är det någon som har några tankar och ideer vad som är bäst.

Göran

Link to comment
Share on other sites

Jag tog hem en 69:a utan bälten. Besiktigade den utan bälten och avser att sätta in senare. Det står ingenstans i protokollen eller så om att det inte finns bälten monterade.

/Mattias

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Lagen om bälten fram bak tror jag är gällande f.o.m 1970, 65-68 är helt befriade? godkänns

allt oftast med två punkt middjebälte.

Men som jag skrivit förr och tycker fortfarande, skruva i bälten i era Mustanger redan nu,

det som kan hända är lika vanligt som att man kan veta innan när en glödlampa går sönder;).

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Hej.

Lagen om bälten fram bak tror jag är gällande f.o.m 1970, 65-68 är helt befriade? godkänns

allt oftast med två punkt middjebälte.

Men som jag skrivit förr och tycker fortfarande, skruva i bälten i era Mustanger redan nu,

det som kan hända är lika vanligt som att man kan veta innan när en glödlampa går sönder;).

Om inte reglerna ändrats så var väl bälteskraven 69 fram och 70 bak?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej!

Om det inte fanns bälten i bilen ursprungligen behöver du inte ha några nu heller.

Men av ren självbevarelsedrift så monterade jag rullbälten fram i min Musse. Jag

skrev en artikel om det för en massa år sedan i MF. Vill du ha den, hör av dej,

mejla mej så skickar jag en pdf. Den går tyvärr inte att ladda upp här på forumet.

Men en bild från montaget kan jag visa.

post-201-144839311751_thumb.jpg

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Hej P-O och ni andra som har svarat.Bilen är besiktigad och allt är klart,jag har monterat dom 2 punktsbälten som kom med bilen.Jag lyckades få bilen regbesiktigad,kontrollbesiktigad och ombesiktigad på en vecka i Göteborg i maj månad,det måste vara nån sorts värdsrekord.Ombesiktningen berodde på att jag inte hade fått mina skyltar.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...