Jump to content

vacum brist


samus

Recommended Posts

Hejsan. Har en fastback 67 med en lite vässad 289 som Inge ellburg har meckat ihop för ett bra tag sen.

Har genomgångna skivbromsar fram å trummor bak.

Nar jag åger ut på grusgången å bromsar så nyper det rejält i bakbromsarna. å nar jag är upe på vägen å gasar så får jag nästan trampa ihjäl mig på bromsenoch nästan dra ratten ur rattstången för det bromsar skitdåligt.

Varför är det så??

köpte en wilwood reducerare till bakbromsarna men det hjälpe inte..

Mvh Micke

Lasarettsvägen 78

Bollnäs

Link to comment
Share on other sites

Hej

En fråga har du kvar fördelningsblocket under huvud cylindern kolven kan ha flyttat sig under luftning och ligger och spärrar främre kretsen inte ovanligt om man inte vet hur man ska lufta systemet.

Link to comment
Share on other sites

Hej Andrew.

Nop det plockade jag bort.

Jag snackade med dej via telefon i höstas. bla annat om en extra vacumtank. provade detta åxå. tog två brandsläckare å kapade på mitten. tiggade ihop topparna så anslutningarna var kvar .ingen skillnad då heller..

Har för mig att du förklarade hur man luftar men kommer ihåg att jag rev isär huvudcyllindern å kollade.

mvh Micke

Link to comment
Share on other sites

Hejsan. Har en fastback 67 med en lite vässad 289 som Inge ellburg har meckat ihop för ett bra tag sen.

Har genomgångna skivbromsar fram å trummor bak.

Nar jag åger ut på grusgången å bromsar så nyper det rejält i bakbromsarna. å nar jag är upe på vägen å gasar så får jag nästan trampa ihjäl mig på bromsenoch nästan dra ratten ur rattstången för det bromsar skitdåligt.

Varför är det så??

köpte en wilwood reducerare till bakbromsarna men det hjälpe inte..

Mvh Micke

Lasarettsvägen 78

Bollnäs

Vacum slangen? Vilken kvalitet har du där? Bytt till rör; fick jag göra sen blev det kanon....

Link to comment
Share on other sites

Stämmer främre kretsen är bak. Har du testat att justera pinnen som sticker ut från brakeboostern så att den inte ligger och trycker på kolven i huvudbromscylindern. Låter inte som du har vakuum problem utan något helt annat. Men det är väldigt svårt att leka doktor på distans många har försökt på forumet men det lyckas inte alltid. Har du en riktig verkstads handbok där står måtten på injustering.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...