Jump to content

Varför passar inte strålkastarhållaren?


ThomasX

Recommended Posts

Hejsan

Skulle byta från sealed beam till H4 ljusinsatser idag på min 66a och noterade då att hållaren som man justerar ljuset med inte passar riktigt, det tar i vid ena skruvfästet som ser ut som det borde vara placerat ca 20mm mer medurs, se bild.

Någon som vet varför det är så här, har jag fel hållare? Vad heter den och var hittar jag i så fall en ny av rätt modell? Letade lite på mustangsunlimited utan resultat.

post-4009-144839300943_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kollade lite närmare på det hela och det är helt klart fel hållare. Ljusinsatsen hamnar upp och ned om den ska passa, och det står RH stämplat i den trots att den sitter på vänster sida.

Hittade till sist rätt på mustangs unlimited. Jag har sannolikt en RH-sideför 67/68.

http://www.mustangsunlimited.com/search_sorted.asp?Keywords=adjusting+bucket&x=0&y=0

Link to comment
Share on other sites

Japp du har helt klart fått till fel års modell eller så har du beställt fel, har just bytt mina på en 68, o dom ser ganska lika ut! bara köpa nya och åka vidare, tur att dom inte är allt för blodiga att köpa in!

Link to comment
Share on other sites

Japp du har helt klart fått till fel års modell eller så har du beställt fel, har just bytt mina på en 68, o dom ser ganska lika ut! bara köpa nya och åka vidare, tur att dom inte är allt för blodiga att köpa in!

Denna satt i när jag köpte bilen. Har skickat en förfrågan på lite grejer till Mustangs Unlimited. Finns någon leverantör på närmare håll kanske?

Link to comment
Share on other sites

Suverän service från VP autoparts, beställde i söndags, fick ett samtal från dem i måndags om hur vi skulle göra med de delar som var restade, och fick grejerna igår tisdag.

Det blir till att beställa mer därifrån :)

Link to comment
Share on other sites

Suverän service från VP autoparts, beställde i söndags, fick ett samtal från dem i måndags om hur vi skulle göra med de delar som var restade, och fick grejerna igår tisdag.

Det blir till att beställa mer därifrån :)

Ja kan bara hålla med, brukar alltid funka skit bra där!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...