Jump to content

Fäste med dot-märkta däck ??


cmc1125

Recommended Posts

Hej

Jag har som rubriken avslöjar lite dåligt fäste med däcken ,och skulle vilja ha mönstrade slicks med dim. 275/35-20 är det någon som vet om det över huvud taget finns ? Var ett tag inne på att köpa ett par fälgar av annan dim. men då jag är lat och inte orkar byta mellan race och crusing så letar jag fortfarande efter bättre fäste med den dimentionen. Kör idag på Nitto-däck som skulle vara optimala för race, men jag kan ändå inte starta på mer än ca: 2500rpm utan att det slirar. Och nu har jag dessutom uppgraderat motorn en aning med div tillbehör, så problemet blir väl ännu värre nu ,så jag tar tacksamt emot tips på bättre fäste.

Mvh shelby

Link to comment
Share on other sites

Nitto däck vlken typ??

Gissar att du kör på NT555

Själv har jag kört på Nitto NT05 275/40-17 och provat Nitto NT555R 315/35-17.

Helt klart har Nitto NT05 mycket bättre grepp än Nitto NT555R, även fast NT555R var bredare...

När jag får ihop bilen igen så ligger det ett par nya Nitto NT05R 315/35-17 och väntar. Hoppas de har bättre grepp än vanliga NT05.

Du har problem med dimensioner då du har gått upp i fälg storlek till 20 tum...

Normalt får man välja styling eller prestanda, du vill ha både och.

Fär bästa grepp rakt fram så ska det vara 15 tum med hög profil, ska man åka rakt fram och kurvor får man gå en medelväg normalt 17 tum med ganska låg profil och sedan är det mer styling med större fälgar (ännu).

Det finns NT05R 315/35-20 men behövs min 10.5 tum fälgar och de är höga 28.7 tum i diameter.

Link to comment
Share on other sites

Jo jag förstår att mindre fälgar och större däck ger bättre fäste ( har själv kört dragracing tidigare ) men vad jag undrar över, är om någon har sett om det överhuvudtaget existerar mönstrade slicks i dim. 275/35-20 ? Kör idag på Nitto NT05 men gissar att ett slicks i samma dim. skulle ge mig märkbart bättre fäste även om det inte skulle vara det optimala. Jag har kollat Hoozier, M.T. och M&H men ingen av dessa gör slicks i denna dim.

Mvh Ulf

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Tar upp en gammal tråd... Är det någon som testat Toyo R888 ??

Jag letar själv just nu att ersätt mina hala Nitto däck och använder YouTube för tester så kolla där!

Toyo verkar inte så bekväma på gatan om det stämmer så som denna video säger

Jag spanar in Micke Thomsson COMP Street

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jag körde med Toyo R888 på min GT500 I sommras och jag tyckte då att det var bra grepp I dom och upplevde Inga konstigheter med dom efter vägen heller. Jag körde 285 bredd på 20".  Var Inga problem att trycka fullt  2-3 utan hjulspinn när man fått lite temp på däcken. jag bör ha legat närmare 700hk med min setup.. På ettan finns det nog Inga däck I 20" som greppar..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...