Jump to content

Byte av motorkudde mm


Snorre70

Recommended Posts

I dag va det en dag man skulle ha fått lite gjort på mustangen.... Nja lite fick man gjort.

1) Fixa om avgassystemet på bilen klart ( skönt ljud igen)

2) drog nya slangar till tryck luft dämparna Funka okej

en fråga till någon som kanske vet hur högt tryck vägar man fylla dom med?? nu blev det ca 1 bar våga inte mera? hjälp mig gärna med info om detta tackar.

3) Fixa till bak bromsarna o spände till dom lite.

4) Nu va det dags att ta tag i motorkudde byte! inga problem att få bort den gamla, den va ju helt av så det gick lätt, bara lossa o sedan lyfta upp motorn, den nästan ramla ur av sig själv.

Då så dag att sätta i den nya kudden...... V a Fan börja man sedan va det va fan i hela jävla helvete, ja så lätt det i ca 1 timme.

Det sluta med att jag blev tvingad att montera tillbaka den gamla motor kudden.

Jag hade köpt en riktig skit kudde, ja ska man vara noga så hade jag köpt 2 st av denna! å vad jag ska ha dessa till vet jag inte för till motorkudde kan man inte ha dom i alla fall. http://www.cjponyparts.com/motor-mount-289-302-351w-351c-1965-1972/p/MM2257/

Hålen stämmer inte någonstans på denna kudde, sedan är den för smal.....ja listan kan man göra lång!

köp denna om ni vill ha problem och strul.

Ja man blir bra trött ibland.

post-6810-144839301017_thumb.jpg

post-6810-144839300999_thumb.jpg

post-6810-144839301008_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Såhär står det i en recension av dina motorfästen:

"There is a big missunderstanding about the Mustang mounts and few people know it. 66 289 all models and 68-70 289 302 coupes and fastbacks are the same. 67 289 302 and 390 use the same frame mount but different motor mounts. 67 289 all models use the same mount and it is different than the 66 68 up. Convertibles from 67-70 289 302 use the same mounts. The 2257 mount being sold these days does not work with 67 or 68-70 convertibles unless you change the frame mounts to the 68 up coupe, fastback frame mounts. You can also redrill the frame mount holes on the 67 brackets to the 68 style so you can use the current 2257 mount."

Link to comment
Share on other sites

Japp jag fick borra om dom, och det va alla hålen som fick borras om inte bara dom nedre. Nu ska jag bara testa dom o se om dom går att få på plats, vid tid, annars är det bara att beställa ett nytt?

Är det någon som behöver en motorkudde som denna så finns det en kvar i kartong som man kan köpa av mig billigt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...