Jump to content

Eftersöker hjälp med tändningen under Power Meet i Hässleholm


mikeo cmc 748

Recommended Posts

Jag har snart hållt på med min bil i 8.5 år och som tur är så börjar jag se slutet. Dock har arbetet gått väldigt långsamt framåt det senaste 1.5 åren. Jag har knappt rört bilen under denna tid dels pga tappat intresse och fullt upp med skolan. Men nu har intresset kommit tillbaka och skolan är avklarad så nu tänkte jag göra ett sista ryck för att få bilen körklar, helst detta året.

Jag har dock ett problem som jag har svårt att lösa, det är problemet med tändningen då jag inte får någon gnista på stiften. Motorn snurrar runt med startmotorn men den vill inte tända. Jag har MSD brytarlöst tändsystem.

Jag undrar om det är någon här i mustangklubben ska ska tilll Power Meet i Hässleholm som är en fena på MSD eller känner någon som ska dit som är villig göra ett försök och starta min bil för första gången. Jag skulle bli evigt tacksam för hjälpen och personen kommer självklart att få provköra bilen så fort den är körduglig ;)

Jag hade helst sett att personen i fråga kommer till garaget som befinner sig 2.5km från träffplatsen, jag kan möta upp och visa vägen. Visst det hade kunnat vara en bra möjlighet att ta bilen till träffplatsen men jag hade inte tänkt visa upp bilen förrens den är helt klar men jag kan ju alltid tänka om nu möjligheten till hjälp finns där :)

Jag har inte varit på en mustangträff på sex år då jag har saknat en bil att köra och jag är mycket sugen på att kunna köra till träffarna snart ;)

PM:a gärna eller skriv svar här :)

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...