Jump to content

Fälgar till en Mustang 1968


Recommended Posts

Hej alla

Jag skulle vilja få lite hjälp med att få ett hum om vilka fälgar som passar till denna Mustangen!

Passar nyare fälgar? och om dom inte gör det va är det på fälgen som gör att det inte passar?

Har oxå läst att Mercedes fälgar ska tydligen passa? är det till den gamla Mercedes?

Amazon fälgar passar det vet jag.

Jag skulle vilja ha några justa aluminium fälgar till bilen men det är ju tydligen inte bara köpa?

Tackar för all hjälp!

Link to comment
Share on other sites

Här är en jämförelse jag gjorde på nyare och äldre mustangfälgar : http://www.mustangclubsweden.org/showthread.php/17401-Nyare-fälg-på-äldre-musse?highlight=f%C3%A4lgar

Mercedes har inte i modern tid haft rätt bultdelning, Mustangen har 5*114,3, Mercedes 5*112.

Amazon stämmer men vilka snygga fälgar hittar man där?

Lite Mazda, Nissan och annat jox har bultdelning som stämmer men ET är oftast helt galet vilket gör att spacers är ett måste.

Handla rätt fälgar från början så slipper du spacers och navstyrningar som inte stämmer.

Här finns en del :http://www.daekimporten.dk/

Link to comment
Share on other sites

Nja inge fel på dessa,men vet inte om det passar med svart till min blå! o sedan är jag lite motståndare till stora feta hjul, ja menar komforten är inte den bästa från start, så det känns inte rätt att göra den sämre, men vist 17 tum gör nog inte så mycket sämre! hummm kanske skulle bli bra med 17 ändå?

Link to comment
Share on other sites

Now we are talking, något i denna stilen är jag nog ute efter! o så som du säger troligen är 17 tum snyggare, allt är snyggare an vad som sitter på idag orginal 225 70 14 tror jag att det är ser ut som traktor hjul. Fast fälgarna är helt OK tycker jag.

post-6810-144839302356_thumb.jpg

(((ps jävla snygg kärra du har, jag föresätter att den på bilden är din. ganska exakt en sådan titta jag på innan jag köpte min som ja va på G att köpa 110 000:- skulle snubben ha )))

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...