Jump to content

Hur fasen ställer man tändningen på en 351C


Guest Mr.Fastback

Recommended Posts

Guest Mr.Fastback

Hej... Jag har inte gjort några förändringar på motorn förutom nytt insug Edelbrock och ny förgasare Edelbrock. Så nu undrar jag vilket gradantal ska jag ställa graderingen på svängningsdämparen? Min gradering börjar på BTC 30, 20, 10 IIIII 10, 20, 30 ATC. Jag har en Mustang Fastback 1970 351C 2V ombyggd till 4V med en C6 automat. Snälla hjälp mig jag håller på att bli tokig. :mad::mad::oops:... Någon kanske har en bild på hur graderingen ska ställas. Vad jag har för mig så ska den ställas 8 grader BTC. Men hur?

Link to comment
Share on other sites

Jag har för mig att original inställning är 6 grader BTC. Men på min 351C har jag ställt den runt 10grader BTC, tyckte den svarade bra där och samtidigt var lättstartad. Jag har för övrigt en HEI fördelare också.

Jag kan ta ett kort på min inställning senare när jag är hemma. Men jag hittade en bild på nätet när jag kollade runt lite som kanske kan ge en hint.

post-2223-144839307057_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Mr.Fastback

Tack för svaren. Hittade felet! Svängningsdämparen hade gått sönder och tändningsskalan hade flyttat sig. Ny svängningsdämpare inhandlad och monterad. Nu funkar det klockrent. På tisdag ska jag installera ignitor och ställa tändningen samt förgasaren.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...