Jump to content

Vad saknar jag för att montera en Grant ratt!


Snorre70

Recommended Posts

Hallå alla glada!

Behöver lite hjälp skulle jag tro.

Jag köpte mig en Grant ratt för ett tag sedan, funderar på att montera in den i min Mustang från 1968, vad behöver jag för att göra detta, det jag har är ju ratten o den kromade kåpan över å så en svart monterings plåt, men fattar inte hur jag ska få fast dom? tror att jag saknar något? och måste man ha något nav eller dyrligt ? annars tycks det ju inte finnas någon tut?

Är det något som jag behöver eller är det något mera?

grt-3568.jpg

Den kromade platta tror jag att jag har!

ps tycks inte vara lätt att finna nav till 68: an?

Link to comment
Share on other sites

Hej. Oftast så används inte fjädern, istället har man distanser med gummibitar, typ spolarslang som är klippta i korta bitar på ca 1cm, slangen har en klistersida, alltså längs med. dessa bitar klistras så att dom fungerar som ett mellanlägg i kanten av kontaktplattan. Det gör att det går lättare att trycka kontakt mellan plattorna för att man skall kunna tuta utan att ta i för hårt, dessa slangbittar kan ibland var av filt typ, det största problemet är att få den kromade signalknappen att sitta kvar;).

Link to comment
Share on other sites

Hej. Oftast så används inte fjädern, istället har man distanser med gummibitar, typ spolarslang som är klippta i korta bitar på ca 1cm, slangen har en klistersida, alltså längs med. dessa bitar klistras så att dom fungerar som ett mellanlägg i kanten av kontaktplattan. Det gör att det går lättare att trycka kontakt mellan plattorna för att man skall kunna tuta utan att ta i för hårt, dessa slangbittar kan ibland var av filt typ, det största problemet är att få den kromade signalknappen att sitta kvar;).

Danke! jo den kromade signalknappen har jag allt funderat hur den ska sitta, alltid bra med info...

Link to comment
Share on other sites

Jag använde då både dom medföljande skumbitarna med klister på och fjädern och inte är den nå trögare att tuta med än någon annan bil jag ägt :)

Skumbitarna är ju för att skilja plattorna åt och fjädern för att tuten ska fjädra ut igen. Det gör den väl säkert av skumbitarna också men såna brukar ju bli lite torra och spröda med tiden.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...