Jump to content

Avgassystem för 67.


antome

Recommended Posts

Hej, ha en fråga angående avgassystem till min 67'a.

Jag såg detta system hos VP: http://www.vp-autoparts.com/main.aspx?page=article&artno=C5ZZ-5246-30HPR

Jag vet att det är för en 65-66 mustang men tror ni det kan passa på en 67'a? Då menar jag främst den bakre hälften då jag ändå har 'custom'-rör från headers.. Hur är ljudet på detta system tro? Kvalité?

Om ni har några andra system att rekommendera eller vet nån som säljer ett beggat så lyssnar jag gärna! (Behöver dock vara 2" och finnas i Sverige)

Tack!

Link to comment
Share on other sites

Hehe, jo jag bor på cykelavstånd och det brukar bli ett par turer dit per år. Jag kollade lite hos dem innan och de verkade inte ha nått 2"-system i lager, men visst de kan väl säkert tillverka efter beställning? Ska kanske höra med dem om inget annat kommer upp!

Hur pass mycket väsnas Magna Flow?.. vill inte ha allt för mycket "konservburksljud" om du förstår vad jag menar..

Link to comment
Share on other sites

Väsnas??? Rena rama skönsången.:P Allt är en smaksak, sen beror lite på motorn också.

Åk till nån Musseträff o. lyssna lite, annars finns det massa ljudklipp på youtube oxå.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • 2 weeks later...

Dags för årets första post på forumet!

Jag åkte över till dem på Hansen i höstas och så böjde de till ett system efter mina egna ritningar då jag hade en aning annorlunda behov än standard. Då fick jag betala per meter och böj. Inklusive allt så gick det på 2800 vill jag minnas, men då tog jag inte ett par av de "finare" dämparna. Den killen som hjälpte mig sa att de med stor sannolikhet skulle lägga ner avgasverkstaden efter nyår, men jag vet inte hur det blev med det. Synd i så fall.

/A

Link to comment
Share on other sites

Dags för årets första post på forumet!

Jag åkte över till dem på Hansen i höstas och så böjde de till ett system efter mina egna ritningar då jag hade en aning annorlunda behov än standard. Då fick jag betala per meter och böj. Inklusive allt så gick det på 2800 vill jag minnas, men då tog jag inte ett par av de "finare" dämparna. Den killen som hjälpte mig sa att de med stor sannolikhet skulle lägga ner avgasverkstaden efter nyår, men jag vet inte hur det blev med det. Synd i så fall.

/A

Det vore verkligen synd, mycket duktiga grabbar som hjälp mig med mitt system som också är lite annorlunda.:roll:
Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...