Jump to content

manuell låda till en 428 cj i en 70 mach 1


Recommended Posts

Hej där ute!

Är det någon som monterat en nyare mauell låda på en 428 cj i en -70 Mach 1?

Isf tar jag emot värdefulla tips. Funderar på en T56 tremco med hydral koppling, till detta kommer ju en del frågor som ni kanske kan svara på, finns det bolt on kåpor till 428 mot T56?

Tar tacksamt emot era erfarenheter i ämnet:D

//mustangmotorsport

Link to comment
Share on other sites

En snabb koll på Summit:

http://www.summitracing.com/search/department/drivetrain/section/transmissions/part-type/bellhousings/make/ford/transmission-make/tremec

Jag gissar att lådan inte får plats i tunneln utan att du förstorar tunneln vilket i sin tur kan inkräkta på pedaler osv. Växellådsbalk borde finnas att få tag i färdig i normal amerikansk passform och kvalité.

Link to comment
Share on other sites

Den får inte plats i kardan tunneln utan att luta växellådan ca 6 grader vilket medför en hel del vibrationer sen är den ganska tung. Jag försökte med alla medel att få rätt pinjong vinkel.

Körde med en sådan under flera år sen gick jag över till en TKO600 från Kiesler engineering och är super nöjd. Köpte den för ca sex år sedan och den pallar snabba växlingar och misshandel :) .Kolla på deras hemsida komplett kit tog jag och frakten med flyg var hyfsad dom är verkligen bra kan verkligen rekomendera dom.

Link to comment
Share on other sites

Japp ibland är det enkelt :).

Gå in på deras hemsida och ta kontakt med dom så tar dom fram ett pris på kitet och frakt. Dom gångerna jag varit i kontakt med dom har dom varit väldigt snabba på att svara.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jag kör med 0,64 har vrid i överflöd. Med 3:89 i bakaxeln varvar den 1925rpm i hundra nu kan man cruisa i 120-140 utan problem och vilken skillnad det blev i bränsletörst inte för att jag tänker på det när jag kör, det enda som gäller är Smiles per mileage .... :)

Link to comment
Share on other sites

Du får gärna lägga upp vad för svar du får från dom sedan med pris och vilken spec du tittar på :)

Finns ju flera som är lite nyfikna ;)

Om du inte kör vråltrimmat kommer du en bit med en T5-låda, passar rakt ner i Mustangen också. Bör klara 300 hk iaf.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...