mustangmotorsport Posted June 16, 2013 Report Share Posted June 16, 2013 Hej där ute!Är det någon som monterat en nyare mauell låda på en 428 cj i en -70 Mach 1?Isf tar jag emot värdefulla tips. Funderar på en T56 tremco med hydral koppling, till detta kommer ju en del frågor som ni kanske kan svara på, finns det bolt on kåpor till 428 mot T56?Tar tacksamt emot era erfarenheter i ämnet:D//mustangmotorsport Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klingan75 Posted June 16, 2013 Report Share Posted June 16, 2013 En snabb koll på Summit:http://www.summitracing.com/search/department/drivetrain/section/transmissions/part-type/bellhousings/make/ford/transmission-make/tremecJag gissar att lådan inte får plats i tunneln utan att du förstorar tunneln vilket i sin tur kan inkräkta på pedaler osv. Växellådsbalk borde finnas att få tag i färdig i normal amerikansk passform och kvalité. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrew Posted June 18, 2013 Report Share Posted June 18, 2013 Den får inte plats i kardan tunneln utan att luta växellådan ca 6 grader vilket medför en hel del vibrationer sen är den ganska tung. Jag försökte med alla medel att få rätt pinjong vinkel.Körde med en sådan under flera år sen gick jag över till en TKO600 från Kiesler engineering och är super nöjd. Köpte den för ca sex år sedan och den pallar snabba växlingar och misshandel .Kolla på deras hemsida komplett kit tog jag och frakten med flyg var hyfsad dom är verkligen bra kan verkligen rekomendera dom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mustangmotorsport Posted June 18, 2013 Author Report Share Posted June 18, 2013 Tackar för era svar, ska kolla in deras hemsida. Vilket vrid pallar TKO 600? Vad får man ungefär räkna med för pris på paketet hemma här om jag får fråga:confused: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klingan75 Posted June 19, 2013 Report Share Posted June 19, 2013 TKO600 = 600 lbs/ftIbland är det nästan för enkelt;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrew Posted June 19, 2013 Report Share Posted June 19, 2013 Japp ibland är det enkelt .Gå in på deras hemsida och ta kontakt med dom så tar dom fram ett pris på kitet och frakt. Dom gångerna jag varit i kontakt med dom har dom varit väldigt snabba på att svara. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mustangmotorsport Posted June 19, 2013 Author Report Share Posted June 19, 2013 Tackar, var in och kollade på deras sida, såg mkt lovande ut, ska absolut ta kontakt med dom:D Vilken slutväxel kör du med? 0,64 eller 0,82 på 5:an? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angry_buddha Posted June 20, 2013 Report Share Posted June 20, 2013 Du får gärna lägga upp vad för svar du får från dom sedan med pris och vilken spec du tittar på Finns ju flera som är lite nyfikna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrew Posted June 20, 2013 Report Share Posted June 20, 2013 HejJag kör med 0,64 har vrid i överflöd. Med 3:89 i bakaxeln varvar den 1925rpm i hundra nu kan man cruisa i 120-140 utan problem och vilken skillnad det blev i bränsletörst inte för att jag tänker på det när jag kör, det enda som gäller är Smiles per mileage .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klingan75 Posted June 22, 2013 Report Share Posted June 22, 2013 Du får gärna lägga upp vad för svar du får från dom sedan med pris och vilken spec du tittar på Finns ju flera som är lite nyfikna Om du inte kör vråltrimmat kommer du en bit med en T5-låda, passar rakt ner i Mustangen också. Bör klara 300 hk iaf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.