Jump to content

408" Cleveland?


Macke

Recommended Posts

Oljekylare automatlåda monterad, tog ju inte lång tid och blev riktigt stiligt, skulle man gjort för flera är sen....

Är på vippen att köpa två nya stolar till bilen, org stolarna är ju inte direkt sköna och med 190cm kroppslängd skulle en lägre stol vara skönt!

Har väl igentligen varit lite emot "sportstolar" kanske men hittar åt en uppsättning svarta, nya tyg/skinn stolar för under 2000:-, häda att montera? Kanske... Men org finns ju kvar så jag tror jag måste prova.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 144
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Burt bakre vevaxeltätning, returslangen från servon och monterat nya stolar, förhoppningsvis droppfri och bekvämare?!

Köpte svarta skinn "retro" sportstolar, sitter som ett smäck och passar bra mot std inredningen, dessutom var dom bolt in, bara att skruva fast i orginalhålen, för 4000:- måste jag säga att dom var prisvärda, nu är det bara en ny lack och en miljon småsaker kvar innan jag är klar, eller klar blir man väl aldrig iof! ;-)

Link to comment
Share on other sites

PS. Tankade i Kendall 20/50 olja i bilen, den innehåller additiv för att spara på kammen, har kört quaker tidigare men dom stod det inget på (vad jag sett). Kan ju vara ett tips för oss som inte åker rullkam!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Nu är det bara att låta den härda i tre månader!

Sen blir det maskinpolering och stripning, funderar på mattsvarta cobra ränder samt GT stripes nere på dörrarna. All stripning sker innan montering av lister och kofångare för bästa resultat. Färgen går rätt ordentligt mot guld/orange i solen så tror det blir bra med mattsvarta fält för att bryta av mot lack, krom och polerade TT2 fälgar, kliar i fingrarna! :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

031b0916b2719235d1c5a366485a79e3.jpg

Ute i ljuset för första gången, nu blir det polering, polering, städning, målning.....

Puh, har midsommar som mål att ha den klar, är mitt uppe i husrenovering så tid är en bristvara!

Blir svart som förut, dvs mellan bakljus, stripes nere på dörrarna och scoop, blir nog bra efter att man, just det, polerat fälgarna och monterat lite lister...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Vet ej vad du har för tätning på vevaxeln ,org eller !

351 Cleveland’s used a rope seal at the rear main cap from the factory and a small raised bump was cast into the cap to keep it located. If you are using a modern rubber two-piece seal, you’ll need to remove this bump, otherwise it will hold the gasket off of the surface creating a leak.

Kanske kan vara ngt :confused:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kör ett Welander X-elleratior, performer suget hade nog inte funkat så bra extra kubiken, fin kombination av delar, grymt vrid från stallvarv till varvstopp. (3-6000), är supernöjd med motorn, skulle bara haft en fjärde växel och lite fäste...

Men just nu så har jag inte ens ett garage så det får bli ett senare projekt... [emoji48]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Kör ett Welander X-elleratior, performer suget hade nog inte funkat så bra extra kubiken, fin kombination av delar, grymt vrid från stallvarv till varvstopp. (3-6000), är supernöjd med motorn, skulle bara haft en fjärde växel och lite fäste...

Men just nu så har jag inte ens ett garage så det får bli ett senare projekt... [emoji48]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ok, jag trodde du körde med performerinsug.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 11 months later...

Pga av nya prioriteringar och tidsbrist ligger den ute på Blocket, om någon skulle vara intresserad?
Går som ett skållat och läker fortfarande olja... [emoji12]


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...