Jump to content

Mustang på vintern?


Girly1978

Recommended Posts

jag förstår inte vad det gör så märkvärdigt att inte köra med en nyare Mustang vintertid, dom är väl likvärdiga som med BMW, Audi värstingar mm mm,och dom körs ju på vintern. Nyare bilar faller ju i alla fall i värde med upp till 30 % dom första åren oavsett om dom står still eller inte. Det är värre med våra gamla rariteter, dom tar man inte gärna ut på vintern men dom står sig i värde från år till år oavsett hur man använder dom.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

jag förstår inte vad det gör så märkvärdigt att inte köra med en nyare Mustang vintertid, dom är väl likvärdiga som med BMW, Audi värstingar mm mm,och dom körs ju på vintern. Nyare bilar faller ju i alla fall i värde med upp till 30 % dom första åren oavsett om dom står still eller inte. Det är värre med våra gamla rariteter, dom tar man inte gärna ut på vintern men dom står sig i värde från år till år oavsett hur man använder dom.

högt

Helt rätt, o sedan tycks beg,

ny mustanger ligga lite väl högt i pris som beg.

Link to comment
Share on other sites

högt

Helt rätt, o sedan tycks beg,

ny mustanger ligga lite väl högt i pris som beg.

Dessvärre är det ofta som säljaren får sänka priset. Så begärt pris ska man inte avskräckas ifrån.

Kan bli ett annat i slutet.

Ifall du med vill åka lite Musse vintertid :-)

Eller kanske redan gör det.

Ps. Sen får man ju tacka dom som ställer undan nya bilar. Annars får vi ju inga gammla bilar att visa upp i framtiden.

Har själv en 96a som aldrig smakat på salt och nu mer knappt körs i regn heller.

Förra året lyckades jag hålla den så ren i garaget att jag aldrig behövde tvätta den ens på hela säsongen. Dammet blåste av under körning. (Mr Cap behandlad)

Inte illa tycker jag tvättat sist hösten 2012 :-)

Men får nog bli en tvätt i år ;-)

Ska försöka komma på stora sommarmötet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Och till skeptikerna där ute:

Hallå - dom har vinter o salt i USA också!

Och självklart ska bilen underredsbehandlas, lackförseglas och tas hand om! Har till o med tänkt montera motorvärmare!! Nu blir det väl debatt kan jag tro... :P

Finns en bild i mitt album. Fler kommer när jag fått hem den :)

Link to comment
Share on other sites

Helt sant, de har vinter i USA också, och åker du till mellanvästern (missouri, illinois, iowa, indiana osv.), där min släkt bor, är en mustang (nyare mustanger då alltså) inte mer ovanlig än vad en V70 eller 9-5:a är i Sverige...

Link to comment
Share on other sites

Så kul!

Se bara till att ge den en riktigt bra underredsbehandling omgående så du slipper problem med det otäcka rostmonstret...

Vi väntar på bilder!

mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Så kul!

Se bara till att ge den en riktigt bra underredsbehandling omgående så du slipper problem med det otäcka rostmonstret...

Vi väntar på bilder!

mvh Andreas

Självklart! Samma kille (känner en med bilfirma) som tar hem bilen o klargör den för besiktning ska behandla o montera motorvärmare på den innan den ens rullar en meter.

Så frågan i höst är om man ska köra M/s eller dubb till vintern. Använder dom fälgarna som sitter på. Sommardäcken går nog bara den här säsongen iaf o köper större, fräckare fälgar med nya sommardäck till våren. Nitto kanske på foosefälgar? Kan ta hem från USA...

Link to comment
Share on other sites

Vart bor du? Södra sverige klarar sig ju för det mesta med m+s...

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Bor på västkusten! Har bott många år i norra Norge o är van att köra på vinterväglag o i snöstorm, så tror också jag klarar mej med M+S

Link to comment
Share on other sites

Dubbfritt funkar utmärkt. Man ska anpassa hastigheten oavsett däcktyp. Om jag måste köra lite långsammare de få gångerna det verkligen är blankis skiter jag i. Dubben förstör våra vägar.

Link to comment
Share on other sites

99% av alla tunga fordon i Sverige kör på dubbfritt och det funkar utmärkt om man har bra mönsterdjup och riktigt vintermönster, samt sunt förnuft bakom ratten. :-)

Link to comment
Share on other sites

Gratulerar till köpet Girly1978.

På tal om vinter körning med Musse.

Var på Mustang träff idag och träffa kille som kört sin Mustang nu i 11 år som bruksbil året runt hade nu gått 23000mil så han har kört med den också. Den såg fortfarande fin ut utan synlig rost.

Du får rapportera efter vintern hur det gick med Musse en vinter.

Med vänlig hälsning,

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Tackar! Ja man är som en unge på julafton! :D Väntar hem mina båda bilar, som förhoppningsvis kommer i nästa vecka - den nya från USA o den gamla från en kille som hjälpt mej genom regbesiktning på den...

Garaget står också nyinrett o klart för att ta emot dom! :cool:

Ska ge full rappport!

Gratulerar till köpet Girly1978.

På tal om vinter körning med Musse.

Var på Mustang träff idag och träffa kille som kört sin Mustang nu i 11 år som bruksbil året runt hade nu gått 23000mil så han har kört med den också. Den såg fortfarande fin ut utan synlig rost.

Du får rapportera efter vintern hur det gick med Musse en vinter.

Med vänlig hälsning,

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...