Jump to content

Få loss pitman arm


Draken

Recommended Posts

Hur sitter pitman armen fast i styrväxeln?

Har ingen mutter som håller fast den..

Sitter den bara i splinsen?

Servoventilen läcker lite olja som måste fixas..

Tänkte passa på att fixa detta medans bilen står på pallbockar och väntar på nya fälgar =)

Link to comment
Share on other sites

Hej den sitter fast som fan, kan jag lova dig, Jag byte styr växel i dag o det tog tid, prova alla tänkbara avdragare m.m. fick lossa den på den lilla mutter oxå och ta ned den å slå bort den, men i mitt fall gjorde det inget att man paja gängorna, för som sagt jag byte till en ny! men ska du ha den kavar är det bara hitta en bra avdragare till detta! Men fy fan rent sagt vilken skillnad på styrning! värt var enda kr den kostar.

post-6810-144839327397_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hur sitter pitman armen fast i styrväxeln?

Har ingen mutter som håller fast den..

Sitter den bara i splinsen?

Servoventilen läcker lite olja som måste fixas..

Tänkte passa på att fixa detta medans bilen står på pallbockar och väntar på nya fälgar =)

Ser nu att det är den lilla bulten du vill ha bort, bara att knacka bort lite försiktigt men bestämt, den va den lätta att få bort.

Link to comment
Share on other sites

Det är bara själva armen jag vill ha bort...

Japp det förstår jag, men har du ingen kanon kanon avdragare så blir det skit svårt, men du kan lossa den lilla muttern som sitter med en sax pinne, den får du bort lätt o smidigt, nja nästan, men den som sitter i styrväxeln sitter i splinsen som är kon formad, o där behövs våld i massor eller en avdragare för detta. O vad medveten om att om du använder förmycket våld på denna så förstör du gängorna? men varför sk den bort om du bara ska fixa läckan på styr servon? då behöver du bara lossa den lilla o inte den stora o armen behövs inte ta bort helt!

Link to comment
Share on other sites

Se bild, den gröna behöver du inte ta bort! och den sitter som fan, den röda kan du ta bort ganska lätt? o mer en så behöver du inte ta bort för att fixa läckan?

post-6810-144839327417_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ganska omöjligt att få glapp i en pittman arm till servo, kulbulten sitter i styrventilen, så där är glappet och där skall vara glapp då den öppnar oljeflödet till det hållet du svänger åt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...