Jump to content

Ny här och nygammal mistangägare!


persalls

Recommended Posts

Hej!

Köpte mig en gt-cab 87a lite hastigt och lustigt för en vecka sedan. Bilen är riktigt fin men självklart går ju hjärnan igång på lite förbättringar och lite förebyggande service så jag undrar var ni köper era grejor?

Grufman, Hansen och Norrlands känner jag till men det är ju just service, jag tänker nytt avgas, nytt lamellpaket till diffen, ny slutväxel osv, och till rimliga priser eller är det direkt från USA som gäller?

Med vänlig hälsning, Per

post-3360-144839333341_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Iofs ser jag nu att Grufman faktiskt har väldigt mycket!

Är det lönt att importera själv? Det blir ju frakt, tull och moms på alla de fina priser man kan finna på exvis Summit och naturligtvis sparar man väl pengar men hur mycket varierar väl naturligtvis. Avgas exvis är ju dyrt att frakta och firmorna har kanske bättre avtal och kostnaden borde ju bli lägre om man köper mycket, utslagit per vara då alltså, eller tänker jag fel??? Erfarenheter mottages tacksamt :-)

Med vänlig hälsning, Per

Link to comment
Share on other sites

Grym färg! Mycket snygg! Ja är den original?

Din fråga: Tycker Grufmans är lite dyra, men rappa att hantera order - tyvärr postförskott. Hansen levererar via ÅF i hela landet. Smidigt - bara bestäm när du handlar vart du vill hämta och betala på plats. SMS-notifiering har båda.

Vill du höja prestanda rekommenderas http://jebalans.se/ Speciellt eftersom du har en FOX.

Link to comment
Share on other sites

Hej å grattis till foxen! Mycket trevliga bilar ;)

Jag har handlat en del smådelar via summitracing och är grymt imponerad. Har hamnat kring 11 kr per dollar inklusive frakt å tull men det beror väl på hur skrymmande delar man beställer.

Jag har mest kört min fox å inte skruvat så mycket men jag har bytt ut orginalluftfilter/låda mot ett BBK "friskluftsfilter" och det gjorde skillnad. Upplever att bilen blev piggare och ljudet blev trevligare :rolleyes:.

Har åxå bytt ut kopplingens självjusterande plastbitar mot en solid "quadrant" i aluminium samt en justerbar kopplingsvajer ¨det gjorde stor skillnad! Svampigheten försvann å växlarna sitter som en keps :D

Jag har ett par BBK shorty headers på hyllan men sätter inte dit dom förrän säsongen är slut..

Planerar att uppgradera bromsar och byta bakaxelutväxling till 3,7 - 4,10 ish men det blir när det blir..

Ha kul med foxen!!

/Anders ;)

Link to comment
Share on other sites

Hej och tack för bra förslag!

Bilen är original och jag tror inte det är rätt bil att modifiera för mycket utan har köpt en elfläkt, en 3:73 utväxling och en renoveringssats till diffbromsen. Nytt på bilen är koppling, kopplingswire, vattenpump, generator, bromsar och hjullager, cab osv så den är bra, om än inte i mint-condition. Jag gillar den faktiskt mer för varje gång jag kör med den, hade varit kul med fler dock! Har bara sett en bil sedan jag köpte min....

Med vänlig hälsning, Per

Link to comment
Share on other sites

Btw så handlade jag grejor både privat i Sverige och från Summit, extremt snabb leverans! Jag köpte slutväxel av en kille i Sundsvall som skickade med bussgods i måndags. När jag väl bestämt mig så beställde jag från Summit och de slog bussgods med en dag.....

Med vänlig hälsning, Per

Link to comment
Share on other sites

?... Jag gillar den faktiskt mer för varje gång jag kör med den, hade varit kul med fler dock! Har bara sett en bil sedan jag köpte min....

Per

håller med dig Per. Jag har åxå fastnat mer å mer för varje gång men det kanske inte är så konstigt.. Hur tråkigt kan det vara med en 1600ish kg cab med V8 (225 hp i moderna mått mätt) å 5 växlad manuell?

Foxarna verkar vara mer populära i USA så det finns hur mycket delar/after market delar som helst å dom rockar verligen på 402,33 m ;)

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...