Jump to content

Startrelä


Börsa

Recommended Posts

Jag har en 73a med Clevland motor när jag startat ligger startmotorn i och det går inte att stänga av bilen med nycklen är det någon som har en ide på detta har provat med andra start relä men det är likadant

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Om du har provat byta reläet, måste det vara fel på det också. Reläerna i våra bilar

är en trist historia. Prova med en multimeter, (voltmeter), om det finns spänning på

utgående pol på reläet, är det fel på det. Då hjälper det inte att slå av tändningen

med nyckeln, tändningen får spänning via reläet. Prova med att knacka på reläet, så

kanske det släpper.

Man måste också va försiktig när man byter reläet. Man måste hålla fast den inre

muttern när man drar fast kabelskorna. Annars vrider sig kontakterna på insidan och

då bränner dom lätt fast.

Lycka till!

Med vänlig hälsning.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Jag har mät det finns ingen spänning nu kommer jag att byta tändningslås. Jag har pratat med två stycken det var det första dom sa

Link to comment
Share on other sites

JA men ibland släpper den och då kan jag inte stänga av bilen den går även när jag tagit ur nycklen ur tändningslåset.måste vara i låset felet är

Link to comment
Share on other sites

Jag förslår att du mäter dej fram till vart felet är innan du byter nåt. Surt att

byta tändningslåset och det inte är det felet. Dom strular sällan.

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...