Jump to content

brytarlöständning


helge

Recommended Posts

tänkte montera brytarlös tändning på 289an lite vassare kam o edelbrock 500 förgasare vad ska man välja för fabrikat hel fördelare eller bara byta i org fördelare tacksam för tips o råd mvh helge

Link to comment
Share on other sites

Köpte min på AH performance för en tusing. De är ganska stora med inbyggd spole men fungerar bra.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Vad är det för fabrikat på den där? Jag har nämnligen funderat lite på Flamethrower serien men de kostar ungefärligen lika mycket.

VH.

Link to comment
Share on other sites

Ignitor "sockerbit" räcker långt om du inte skall toktrimma. En sådan no name fördelare skulle jag aldrig stopa under huven inte ens om jag fick en, stort jäkla åbäke Isåfall rekommenderar jag en hel fördelare från tex. Petronix.

Se bara till att du tar ström till ignitorn där du har garanterat 12v+ både på tändning till och när motorn är igång.

/Tommy.

Link to comment
Share on other sites

Ignitor "sockerbit" räcker långt om du inte skall toktrimma. En sådan no name fördelare skulle jag aldrig stopa under huven inte ens om jag fick en, stort jäkla åbäke Isåfall rekommenderar jag en hel fördelare från tex. Petronix.

Se bara till att du tar ström till ignitorn där du har garanterat 12v+ både på tändning till och när motorn är igång.

/Tommy.

Jaaa den ger väl 12v konstant med tanke på att kondensatorn har gått för 2:a gången den här sommaren.

Tack för tipsen alla glada. :)

Link to comment
Share on other sites

Se bara till att du tar ström till ignitorn där du har garanterat 12v+ både på tändning till och när motorn är igång.

/Tommy.

Just det där kan vara lite knivigt, ja. Tyvärr går det en motståndskabel i kabelhärvan från tändningslås till torpedvägg. Jag håller just på att installera Pertronix Ignitor + Flame Thrower som vill ha 12 V. Lösningen blir i mitt fall att dra en ny kabel från tändspolen, genom torpeden och till kontaktstycket på tändningslåset där den löds fast på rätt stift.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...