Pelle cmc 375 July 20, 2004 Report July 20, 2004 Är det normalt att utgående axel glappar i sidled? Har tittat i shop manual och ser ingen lagring av axeln?//Pelle Citera
Gäst July 20, 2004 Report July 20, 2004 Jo det sitter en lagerbussning inuti den bakre "struten" på lådan.Det glappar lite men jag vet inte hur stort spelet brukar vara.Svårt att säga hur mycket glapp det är men Yoken ska ganska precis gå in.Men det är mycket mer spel än på exempelvist en vevaxel i en motor.Enklast är att kolla med en ficklampa på bussningens lageryta.Är babbitlagret helt borta och ytan repig så måste den bytas. Citera
Pelle cmc 375 July 20, 2004 Author Report July 20, 2004 Ja det sitter en tätning typ packbox längst ut, och när jag har yoken i glappar det inget speciellt men jag tyckte det var konstigt att inte axeln är lagrad utan glappar 5-10mm. Men då är det ingen anledning att riva lådan?//Pelle Citera
Gäst July 20, 2004 Report July 20, 2004 Du glömmer bort att Yoken på kardanen ska in också!Då försvinner spelet.Packboxen längst bak har ingen lagringsfunktion alls.Lagerbussningen sitter längre in. Citera
Recommended Posts