Jump to content

Funderingar över nya bälten fram


JanHas

Recommended Posts

Tänkte köpa nya bälten till 68:an då de gamla ser risiga ut. Funderade på de här http://www.vp-autoparts.com/main.aspx?page=article&artno=SB-BR-H, men vad jag förstår så verkar det inte vara rullbälte på magbältet vid dörrsidan.

Verkar inte som att VP-autoparts säljer några andra bälten än de här, förutom 3-punkt då som jag inte vill ha.

Har ni några tips på hur jag kan lösa detta?

Link to comment
Share on other sites

Det finns lösa "rullar" att köpa - dessa rullar upp bältet runt sig själv mha en fjädrande funktion. Funkar ganska bra faktiskt. Finns med Ford loggapå tex NPD. Dessa fanns även original från både Ford och Rotunda.

post-507-144839339799_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det finns lösa "rullar" att köpa - dessa rullar upp bältet runt sig själv mha en fjädrande funktion. Funkar ganska bra faktiskt. Finns med Ford loggapå tex NPD. Dessa fanns även original från både Ford och Rotunda.

Har du sådana? Kan du ta en bild på dina och visa hur det ser ut när de är ihoprullade?

Vet du, eller någon annan för den delen om det finns det någon svensk återförsäljare som säljer liknande rullar? Jag har letat men inte hittat några.

Hade varit skönt att slippa beställa från USA, kan ju ta evigheter om man har otur.

Link to comment
Share on other sites

Jag har rullar ska ta en bild vid tillfälle....

Bilderna visar rullen från båda sidor påch även ihoprullad. Det lilla plåtblecket på tredje bilden kommer bara med original, vilket jag fick tag i ett set föRotunda fär många år sedan - och inte från NPD. Fanns även FoMoCo märkta.

post-507-1448393400_thumb.jpg

post-507-144839340022_thumb.jpg

post-507-144839340039_thumb.jpg

Ändrade %s av %s (%s)
foton tillagda
Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...