Jump to content

Autolite förgasare


Backman cmc 1152

Recommended Posts

Fick köpa en del grejer från en -72 Mach 1. Där fick jag med en enligt ägaren en Autolite förgasare som han säger suttit orginal på en 351 Cleveland 4V. Ser den ut så? Hittar inga typnummer på den. Tänkte prova den i min bil då jag inte kommer ricktigt överens med Holleyn. Hålet som är på gaveln vad skall sitta där är det nåt vakuum utag eller? Sen undrar jag om specern den ryms inte som jag mätt det då jag har Ram Air luft intaget men behövs den ?

post-4470-144839339811_thumb.jpg

post-4470-144839339854_thumb.jpg

post-4470-144839339889_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej !

Spacer= ej original,ska ej behövas.

Stora hålet i bakkanten är för vevhusventilationen (pvc ventilen) Saknas ett metallrör som ska sitta där.

Lilla hålet ovanför är för choken. ska sitta en plast anslutning där.

Anslutningen för bränslet (ser fel ut ) ska vara ett gängat bränslefilter direkt i förgasaren.

// Thomas

Link to comment
Share on other sites

Tack THOMAS!

Raka fina svar som alltid.

Hittade bränsle filtret hos den lokala speed shopen sen tillverkade jag själv en hylsa/plug för ventilationen och pluggade chock hålet med en aluminium plugg jag filade till, tänkte klara mig utan chock. Tillverkade en kula för gasvajern så nu är den tror jag klar för montering imorgon.

post-4470-144839340073_thumb.jpg

post-4470-144839340454_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...