Jump to content

knäckte bottenplattan på Holley


Anders Hellberg

Recommended Posts

Jag knäckte :( nyss min bottenplatta (Throttle Base Plates 112-17) på Holley 650 DP Race #4777-3. jag som nyss fått hem nya power valve så jag kunde börja testa lite.

var meningen att jag skulle på bana nästa helg och ha roligt, hur löser jag detta?

1 sätter på en 800 DP Race #4780 som har legat i garaget sen 80-talet?

2 monterar bottenplattan från 4780 på 4777 om den nu passar? :confused:

om det är någon som har en bottenplatta hly-112-17 att sälja, så är jag intresserad.

även intresserad av en komplett #4777 förgasare...

http://www.summitracing.com/parts/hly-112-17

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr och det är sant, det går nästan inte alls att köpa några reservdelar till Holley, jag sökte länge efter spjälplattan till

en ny 570 som jag köpt till rätt peng trodde jag. I vilket fall ställde inte Holley upp på att leverera på export, fast jag

bönade och bad, det slutade med att en känd Shelby ägare på vårt forum köpte ut en från Holley privat i USA och

skickade den till mig. Det finns faktiskt en hel del olika spjällplattor tillverkade för att passa olika typer av Holley.

Det finns en hel del på nätet, men att köpa från Holley verkar vara svårt fortfarande.:shifty:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Om de krisar i framtiden så är jag Återförsäljare direkt från Holley. Jag får handla alla delar direkt från deras produkportfölj. Holley, Hooker, Weiand, NOS mfl.

Jag lagerför inget till gamla förgasare längre, men det är mindre än 1 vecka bort vid kris.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...