Jump to content

värmepaket -69 sportroof.


KennY584

Recommended Posts

Hej. Någon omväg finns inte och det är ett ganska omständigt arbete, du måste tyvärr plocka bort instrument stoppning mm.

Börja med att demontera hanskfack, lucka, instrumentstoppning, delen ovan hanskfack, alltså där klockan sitter. nu ser du

hur mycket som behöver tas bort på insidan. Motorrum är det slangar, el , fyra muttrar som håller fläktmotor. Slangarna

följer med in genom torpedvägg när allt som sitter på insidan är borta. Ett råd är att du byter dessa slangar och då kan du

klippa av dom gamla, det blir lite lättare då. Ta god tid på dig och använd dagens teknik med att ta bilder.;)

Fortsätt att fråga och du får fler svar under tiden.;) Jag kan trösta dig med att jag gjort det tre gånger på min 70a.:mad: Hämtade några bilder från min 1a rivning, det är rätt att tredje gången är det betydligt enklare än den första, men är man metodisk så flyter det på.

post-20-144839344273_thumb.jpg

post-20-144839344282_thumb.jpg

post-20-14483934429_thumb.jpg

post-20-144839344299_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Efter att ha bytt värmeelement på en 69:a utan AC kan jag säga att det inte är så besvärligt som det kan tyckas när man tittar in under panelen. Akta kablarna till fläkten när du tar ner och sätter upp paketet, de kan fastna och dras av. Ett tips är att skaffa alla skumgummitätningarna till värmepaketet och byta dessa när du ändå är igång, de är säkert gamla och dåliga.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...