Jump to content

Torbjörn Skog, bortomVingåker


Recommended Posts

Om några dagar är det tio år sedan jag registrerade mig i forumet för Trans Am Club of Sweden. Hur kan jag fira det med mindre än att göra detsamma i detta forum - med baktanken att jag rimligen tror att jag snart kommer att äga en Mustang. Nå, det återstår att se.

Efter nio år med just Trans Am (gen3 + gen4) tog jag ett sabbatsår från amerikanska bilar och hävdade envist att min Mercedes SLK230 inte hade några problem att konkurrera ut muskelbilarna, varken på parkeringsplatsen eller på vägen.

Men - det var innan jag noterade att ljudet från min vinterbil får folk att vända sig om, medan mercans kompressorfyra inte ens väcker katterna på raksträckan utanför Vingåker mot Högsjö. Så, till Power Meet i Västerås i somras vågade jag helt enkelt inte åka Tysk Sportbil utan körde vinterbilen (Dodge Durango) och mullrade så stillsamt in genom grindarna med den enda amerikanska V8 jag just då hade. Det kommer aldrig att hända igen, det lovar jag (året innan liftade jag i baksätet med en Trans Am -82).

Alltså har jag letat bland spännande bilar och konstaterat att min SLK vägrar släppa in en Merca SL500 på gården. Och det kan jag ju acceptera. Och den vackra Dodge Ram 1500 (singel-cupé) vill inte dodgen ha här. Okey okey.

Så gick det några månader och jag berättade för mig själv att jag nog måste ha en amerikansk muskelsportbil på gården i alla fall. Om inte annat för min självbilds skull.

Samtidigt med denna text finns också en Köpes-annons i detta forum.

Säg Hej till Torbjörn!

Link to comment
Share on other sites

Hej och mer än hjärtligt välkommen!

Precis som föregående talare sa, vi samarbetar gärna med andra ponycar klubbar så du kommer få se dem också!

Lycka till i jakten på just din bil!

Glöm inte berätta hur det går!

mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Åh, jag borde ha berättat att jag sedan snart ett år äger min tredje transam. Tillsammans med mercan är det alltså lugnt på gården: åker jag på raggarträffar (snart pmcm i Ronneby) tar jag Pontiacen, men till Ystads jazzfestival kändes mercan mer ändamålsenlig.

På återseende den femtonde augusti här i södern!

-tapa-

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...